Klizanje na ledu je vještina koju svi lako mogu naučiti, ali je najbolje kada se zavoli još u djetinjstvu. Smatra se da prve korake na ledu djeca mogu napraviti već sa dvije ili tri godine, a sa četiri godine spremni su za školu klizanja, mada nije kasno ni ako počnu sa sedam ili osam godina.

Koliko vremena će im biti potrebno da nauče stabilno stajati na klizaljkama zavisi od spretnosti i prethodnog iskustva sa sličnim sportskim rekvizitima - rolšuama ili rolerima.

Osim dobre zabave, kretanjem po zaleđenoj ploči tokom pola sata utrošitb ćete oko 200 kalorija, ali će se, također, učvrstiti noge, zadnjica i ojačati trbušni mišići.

Prednost klizanja je što uz muziku i ples utječe na pravilno držanje tijela i gracioznost pokreta.

Istraživanja su pokazala da klizanje doprinosi većoj gustini kostiju.

Jedno istraživanje pokazalo je da je nakon 30 mjeseci profesionalnog treninga hokeja na ledu, izmjerena gustina kostiju kod klizača bila znatno povećana u cijelom tijelu, a naročito u kukovima i kičmi.

Početnici u ovom sportu trebali bi prvo naučiti kako da padnu, da bi se izbjegle eventualne povrede. Najbolje je da se pada u stranu, a glavu treba saviti prema grudima.

Ako prilikom gubitka ravnoteže „poletite“ unaprijed, pokušajte imitirati „ribicu“ - kližite se po ledu na stomaku, a ruke ispružite ispred glave, kako bi vas dodatno zaštitile od povrede.

Ljekari su izdvojili zdravstvene prednosti klizanja:

Poboljšava ravnotežu

Klizanje nam pomaže da poboljšamo ravnotežu kroz zabavnu i opuštajuću tjelesnu vježbu. Klizanjem po vrlo skliskoj površini brzo ćete se istrenirati kako da ostanete na nogama. Dok kližemo, stojimo na malom nožu koji nam je smješten po sredini stopala te moramo balansirati da bismo održavali ravnotežu. To je kao da imate malu privatnu balans dasku. Klizanje je dobro i za rješavanje deformacija stopala, poput spuštenog stopala, jer su klizaljke čvrste izvana, a mekane iznutra tako da se prilagođavaju stopalu.

Jača zglobove i gležnjeve

Sinhronizirane kretnje, potrebne da bismo se klizali, pružaju zglobovima i mišićima odličnu tjelesnu vježbu, pa će u vrlo kratkom roku zglobovi i gležnjevi postati fleksibilni. S obzirom da je se klizanje bazira na brzim pokretima nogu i jakim koljenima, za zglobove će to biti odlična vježba, pa ćete u kratkom vremenu primijetiti koliko su fleksibilniji.

Izgrađuje sve grupe mišića

Klizanje je vrlo kompleksan sport i zahtijeva interakciju svih mišića što znači da nam dok kližemo rade apsolutno sve mišićne grupe, odnosno kompletno tijelo. Klizanje poboljšava kondiciju, pomaže kod mršanja te ima još bolji učinak od rolanja, jer led traži puno jače odraze i kontrakcije mišića.

Odlična kardiološka tjelesna vježba

Aerobno vježbanje važan je aspekt kardiovaskularnog zdravlja, a klizanje pruža odličnu aerobnu tjelesnu vježbu. Najbolje kod klizanja je to da dobijete odličnu kardio tjelesnu vježbu bez da uopće imate osjećaj da vježbate.

Poboljšava izdržljivost

Klizanje zahtijeva energiju tokom dužeg vremenskog perioda zbog čega je odličan način za izgradnju izdržljivosti. Što se duže kližete to ćete više poboljšati izdržljivost, ne samo za klizanje, nego i za druge sportove i fizičke aktivnosti.

Pomaže u mršanju i održavanju tjelesne težine

Želite li smršati ili održati željenu kilažu, klizanje će vam pomoći u tome jer ćete, dok se kližete i zabavljate, sagorijevati kalorije. U sat vremena klizanja možete sagorjeti između 300 i 650 kalorija, ovisno o tome kojom jačinom kližete.

Djeluje poput mentalnog fitnessa

Svježi zrak i zimsko sunce, kao i društvo prijatelja i porodicom uveliko nam pomaže da se opustimo nakon sedmice punog posla i stresa. Klizanjem također jačamo i vlastito samopouzdanje. Klizanje je jedan od najzabavnijih načina vježbanja, naročito ako kližete vani kada možete uživati u pejzažu i prirodi.