open-navfaktor-logo
search
Dok čekamo prijevoz
Mujagić: Gužve smanjene zbog raspusta i godišnjih odmora, problemi GRAS-a ostali isti
Građani Kantona Sarajevo sve češće se žale na loše usluge GRAS-a jer se propuštaju vožnje, neke linije ne rade godinama, uz to kasni završetak rekonstrukcija tramvajskih šina pa su gužve nesnošljive.
08.07.2022. u 22:12
get url
text

Šta se događa u GRAS-u i može li se išta učiniti da se građanima pruže bolje usluge, pojasnio je Faktoru direktor ovog javnog preduzeća Senad Mujagić. On kaže da su smanjene gužve jer su učenici na raspustu, počeli su godišnji odmori, pa je i manje automobila na saobraćajnicama, tako da se njihova vozila mogu brže kretati, ali problemi GRAS-a ostali su isti.

- Problema u funkcionisanju GRAS-a ima napretek, ali sve se adresira na naše preduzeće u slučajevima kada i nismo krivi. Recimo kada se dogodi sudar na cesti, kada vozila odlete na šine ili kada kamion ošteti trolejbusku mrežu. Vozila GRAS-a u takvim slučajevima moraju stati. Putnici koji čekaju naša vozila na stanicama autobusa, tramvaja, trolejbusa ne znaju što nema prijevoza. Kako će znati, kada ne funkcioniše sistem informisanja, koje će nekada proraditi pa će putnik na stajalištu tačno znati kada dolazi naše vozilo na to mjesto – pojašnjava direktor Mujagić.

Direktor GRAS-a kaže da mu nije namjera da pravda propuste koji se dešavaju u javnom prijevozu, ali činjenica je da je vozni park GRAS-a u lošem stanju.

- Zbog toga je GRAS-u oduzeto saobraćanje na 15 linija u autobuskom i minibuskom saobraćaju. Sabraćajna inspekcija utvrdila je neredovno saobraćanje na ovim linijama i to je istina. Do toga je došlo jer imamo veliki broj pokvarenih vozila, koje GRAS ne može popraviti zbog teške ekonomske situacije u kojoj se nalazimo već duže vrijeme jer jednostavno nemamo novca za rezervne dijelove – ističe Mujagić.

Nakon što je inspekcija utvrdila da se linije ne održavaju u skladu sa registrovanim redom vožnje GRAS-a, donesena su rješenja o brisanju linija, te su stvoreni uvjeti za raspisivanje javnog poziva, na koji se prijavio samo Centrotrans jer GRAS nije zbog nedostatka autobusa.

- GRAS je uputio prigovor Ministarstvu saobraćaja Vlade KS, što su raspisali javni poziv za dodjelu ovih linija, a mi se nismo mogli prijaviti jer nemamo autobusa dovoljno niti možemo popraviti pokvarene zbog teške ekonomske situacije u preduzeću. Sada smo u još nepovoljnijoj finansijskoj poziciji ako izgubimo i ove linije i čekamo odgovor od Ministarstva saobraćaja – kaže Mujagić.

Građani koji imaju problema sa propuštanjem vožnji na autobuskim linijama, kažu kako GRAS ima dovoljno autobusa za "komercijalu" jer se to plaća i ne važe mjesečne karte, a direktor GRAS-a odgovara:

- Ni komercionalne linije GRAS-a ne rade u punom kapacitetu i nedostaju dva autobusa, baš zbog toga što nemamo dovoljno autobusa. Prošle sedmice smo pustili u saobraćaj pet polovnih zglobnih autobusa, koje smo nedavno kupili i trenutno nemamo prmjedbi građana na naše usluge nakon uvođenja u saobraćaj ovih pet autobusa – kaže Mujagić.

Ohrabren smanjenjem gužvi u gradskom saobraćaju, direktor GRAS-a najavljuje:

- Pokušat ćemo do početka školske godine da poboljšamo svoje usluge i da u septembru građani imaju bolji gradski prijevoz. Do tada bismo trebali provesti još dva tendera za nabavku potrebnih vozila. Do septembra bi se trebala završiti i rekonstrukcija tramvajskih šina i građani će imati i bolje usluge - zaključuje direktor GRAS-a.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.