Novo poglavlje
Otkrivene dvije najstarije i najudaljenije galaksije: To bi moglo promijeniti ono što znamo o prvim zvijezdama
NASA-in teleskop James Webb pronašao je dvije galaksije koje su do sada bile skrivene od pogleda, uključujući i onu koja je možda nastala samo 350 miliona godina nakon takozvanog Velikog praska.
18.11.2022. u 09:18
Nova galaksija

Astronomi su u četvrtak rekli da će, ako rezultati budu potvrđeni, ova novootkrivena gomila zvijezda biti najudaljenija koja je ikada pronađena.

Lansiran prošlog decembra, Webb teleskop ukazuje na to da su se zvijezde možda formirale i prije nego što se mislilo, i to možda u roku od nekoliko miliona godina od Velikog praska, piše The Guardian.

Webbova najnovija otkrića opisali su, u magazinu Astrophysical Journal Letters, članovi međunarodnog tima predvođenog Rohanom Naiduom iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku. Članak elaborira dvije galaksije od kojih je prva nastala 350 miliona godina nakon Velikog praska, a druga 450 miliona godina poslije.

I američka svemirska agencija NASA je vijest o ovome objavila na svom Twitter nalogu.

- Ovo je potpuno novo poglavlje u astronomiji.

Webb istraživači su pronašli dvije rane galaksije, od kojih jedna može sadržavati najudaljeniju zvijezdu ikada viđenu. Ove dvije neočekivano sjajne galaksije mogle bi fundamentalno promijeniti ono što znamo o prvim zvijezdama - naveli su iz NASA-e na Twitteru.

Naidu je rekao da će Webb-u biti potrebno više opservacija u infracrvenom području prije nego što dobijemo novog rekordera kada je u pitanju starost poznatih galaksija.

- Kada i kako su nastale prve galaksije ostaje jedno od najintrigantnijih pitanja - napisali su istraživači.

Opservatorija vrijedna deset milijardi dolara, najveći i najmoćniji teleskop ikada poslat u svemir, nalazi se u solarnoj orbiti 1,6 miliona kilometara od Zemlje. Pune naučne operacije počele su tokom ljeta, a NASA je od tada objavila niz blistavih snimaka svemira.