open-navfaktor-logo
search
Obrazovanje
Učenici u BiH postižu rezultate ispod međunarodnog prosjeka
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH je iznijela podatke o lošim rezultatima učenika svih obrazovnih institucija u BiH, ali i nemogućnosti vršenja daljih istraživanja bez saglasnosti Predsjedništva BiH.
12.04.2022. u 13:33
get url
text

Kako se navodi u saopćenju, podaci za Bosnu i Hercegovinu su loši jer učenici svih obrazovnih sistema u Bosni i Hercegovini u prosjeku postižu rezultate ispod međunarodnog PISA 2018 prosjeka.

Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne posjeduje funkcionalnu čitalačku pismenost - odnosno razumijevanje i interpretaciju različitih vrsta teksta. Činjenica je i kako su statističke varijacije unutar obrazovnih sistema u BiH zanemarive, ako uzmemo u obzir da naši petnaestogodišnjaci u prosjeku zaostaju tri školske godine u odnosu na vršnjake iz EU-a i da u prosjeku 41 posto petnaestogodišnjaka ne dostiže minimalni nivo postignuća u tri ispitivana PISA područja.

Što se tiče rezultata TIMSS 2019 istraživanja, činjenica je kako čak četvrtina učenika četvrtog razreda osnovne škole ne dostiže ni osnovni nivo matematičkih znanja i vještina, što znači da imaju teškoća s elementarnim matematičkim pojmovima.

U saopćenju za javnost se podsjeća da je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH institucija na državnom nivou i u skladu sa svojim nadležnostima - iznosi podatke za cijelu državu Bosnu i Hercegovinu.

Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja od Agencije su dobila pristupne podatke i jasne upute kako da u međunarodnim bazama pristupe podacima za područje svoje nadležnosti. Agencija ne radi analize za pojedinačna nadležna ministarstva, ali je svima ponudila podršku pri njihovoj izradi. Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja pozvana su uraditi analize, ali ih većina to nije uradila.

Iz Agencije su rekli kako je većina rokova za potpisivanje ugovora o učešću BiH u međunarodnim istraživanjima (PISA 2022, PIRLS 2021, TIMSS 2023, ICILS 2023, TALIS 2024) službeno istekla.

- Radi se o rokovima koji vrijede u cijelom svijetu za sve zemlje sudionice međunarodnih istraživanja. Uprkos tome što je BiH preuzela obvezu sudjelovanja u međunarodnim studijama, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, zadužena za njihovu provedbu, dočekala je kraj 2020, a potom i kraj 2021. godine čekajući odluku Predsjedništva BiH, bez koje ova istraživanja nisu mogla biti provedena - ističu iz Agencije.

Agencija je u određenim istraživanjima, čekajući donošenje relevantnih odluka, realizirala sve zadatke koji su propisani tehničkim standardima međunarodnih istraživanja, ali im je izostanak potrebnih saglasnosti onemogućio učešće u nastavku procesa.

Iz Agencije su istaknuli kako su oni stručna institucija na nivou države i kao takvi nisu donosioci bilo kakvih političkih odluka, niti su zaduženi za koordinaciju obrazovanja u BiH, te bi oni kao stručna institucija trebali provoditi usaglašene politike, a ne raditi na njihovom usaglašavanju i koordiniranju nadležnih obrazovnih vlasti.

- Apeliramo na vlasti u BiH da prihvate dobru praksu evropskih država kojima težimo i na taj način osiguraju djeci kontinuirano, sistemsko učešće u međunarodnim istraživanjima, koje će nas potaknuti da poboljšanje obrazovanja postane kontinuiran proces, a učenička postignuća konačno zasluženo dosegnu viši nivo - poručili su iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.