open-navfaktor-logo
search
Sarajevski snovi
Zašto Vlada KS ne spominje nastavak gradnje Južne longitudinale i garaže kod Hitne pomoći
Vlada Kantona Sarajevo je, na prijedlog Ministarstva saobraćaja i Direkcije za puteve KS, usvojila program održavanja, rekonstrukcije i izgradnje saobraćajnice na području ovog kantona za 2023. godinu, a nisu ni spomenuli zašto se ne nastavlja izgradnja Južne longitudinale i javne garaže kod Hitne pomoći.
04.01.2023. u 07:46
get url
text
Garaža - južna longitudinala

Programom je predviđen nastavak aktivnosti na realizaciji kapitalnih projekata cestovne infrastrukture: završetak radova na IX transverzali i spoju IX transverzale sa Autoputem A1, nastavak izgradnje Prve transverzale i tunela na Prvoj transverzali.
Za sljedeću godinu kako je obećao Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo planirana je izgradnja raskrsnice glavne gradske longitudinale i XIII transverzale, odnosno raskrsnica u naselju Bulevar, kružni tokovi na spoju ulica Džemala Bijedića i Srđana Aleksića, te na spoju ulica Drinska i Humska.

Ministar Šteta nije spomenuo dva kapitalna objekta završetak izgradnje podzemne garaže kod Hitne pomoći i potpuno je zaboravio nastavak izgradnje Južne longitudinale, koja je zapela na izgradnji kružnog toka u naselju Grbavica, a da bi se to uradilo mora se srušiti stambena zgrada.

Gradnja podzemne garaže kod Hitne pomoći u Sarajevu je počela u ljeto 2020. godine. Trebala je biti izgrađena do sredine novembra 2020, ali to se nije desilo, ni do danas.

Direktorica kantonalnog Zavoda za izgradnju Belma Barlov, najavljivala je otvaranje garaže svaka tri mjeseca, a posljednje obećanje je bilo da će biti otvorena u septembru. Ni ovo obećanje direktorice Barlov nije ispunjeno i poslije toga utihnula su i obećanja iz Zavoda za izgradnju grada, ali to nije spriječilo premijera Kantona Sarajevo Edina Fortu i ministra Adnana Štetu da obave predizbornu šetnju u nedovršenoj garaži za oktobarske izbore, pa su oni obećali građane da će im garaža "uskoro biti dostupna".

Vlada KS koju je predvodio Mario Nenadić 2020. godine za izgradnju garaže osigurala je 4,4 miliona maraka sa kapacitetom za parkiranje 165 automobila, a Općina Novo Sarajevo ustupila zemljište vrijedno 1,5 miliona maraka.

Planirano je da se postojeći objekat u ulici Grbavička broj 62-68 sruši nakon izgradnje zamjenskog stambeno-poslovnog objekta, a da se na njegovom mjestu izgradi kružni tok čime će se spojiti dva dijela Južne longitudinale, čija se izgradnja ne može nastaviti dok se ne sruši zgrada.

Iako je početkom decembra 2020. godine potpisan sporazum između Općine Novo Sarajevo i Ministarstva saobraćaja KS o izgradnji nove zgrade i nakon toga rušenju stare u Grbavičkoj ulici više niko nije spominjao nastavak izgradnje Južne longitudinale čija je gradnja zakočena kod stadiona Grbavica.  

Hasan Tanović, načelnik Općine Novo Sarajevo obavijestio je da se svake sedmice održavaju intenzivni sastanci vezano za rješavanje decenijskog problema Južne longitudinale.

- Koliko god da su kompleksni izazovi koje smo zatekli činjenica je da timski rad Ministarstva saobraćaja KS, Zavoda za izgradnju KS, Zavoda za planiranje KS, Direkcije za saobraćaj KS i Općine Novo Sarajevo daje rezultate. Racionalne, a ne političke odluke su jedini prioritet. Idemo dalje - poručio je prošle godine Tanović na Facebook profilu.

Južna longitudinala prolazi kroz dijelove općina Centar, Novo Sarajevo i Novi Grad, počinje na Skenderiji te povezuje Grbavicu, Hrasno, Aneks, Švrakino Selo i Alipašino Polje, a završava na Saraj Polju.

Opsežni radovi na dijelovima Južne longitudinale su počeli još 2013. godine. Nastavljeni su 2016. godine uz okončanje u 2018. godini, odnosno završetak velikog kružnog toka u naselju Hrasno. U Općini Novo Sarajevo je ostao problem zgrade na Grbavici dok se nastavak gradnje ka zapadu prebacuje na teritoriju Općine Novi Grad, tamo gdje se stalo 2018. godine nedaleko od Bosmala.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.