Ko vježba taj i ima svoju najdražu rutinu, a i omiljeno vrijeme u danu kada odlazi na trening. Neko će vježbati na pauzi za ručak, drugi će čekati kraj dana. Ali, oni koji vježbaju ujutro često to rade praznog želuca.

No, hoće li takva navika naštetiti zdravlju. Nutricionist Aleksandra Cook je pojasnila:

- Mogu postojati neke dobrobiti vježbanja, a da niste ništa jeli, ali to je jako individualno i ovisi koji vam je cilj - kaže Cook.

Dodala je da kada spavamo, pohranjeni ugljikohidrati se prirodno tope, a ako vježbate na prazan trbuh, morate računati upravo na njih kako bi vam ta masnoća poslužila kao energija koju bi inače dobio od doručka.

Drugim riječima, rad s praznim želucem može doprinijeti gubitku masnoća, što će i pojasniti zašto puno ljudi voli vježbati ujutro.

Negativne posljedice

Iznenađenje ili ne, postoje loše strane vježbanja na prazan želudac, pa tako možete osjetiti jaki umor i nervozu i nećete moći istim intenzitetom vježbati, kao što biste mogli da ste nešto pojeli.

Douglas Paddon-Jones se bavi istraživanjima vezanim za rad mišića i profesor na Univerzitetu u Texasu je naglasio kako će rezultat biti da nećete postići jednake rezultate ako ste gladni.

Čak i samo malo hrane može pomoći da postignete maksimum na treningu i da ne ostanete bez energije. Dodaje kako je organizam na rubu dehidracije kada se probudimo, pa ako već ne želite ništa jesti, barem uzmite čašu vode prije treninga.

Šta jesti prije treninga 

Voće i jogurt: Svježe voće daje organizmu ugljikohidrate za brzu dozu energije. Voće poput ananasa, narandže i kivija puno je vitamina C koji je potreban zglobovima i vezivnom tkivu. Nekoliko sati prije treninga napravite salatu od voća s jogurtom, a sve "začinite" s malo orašastih plodova.

Jaja: Jedno jaje ima oko 72 kalorije, 1.6 grama zasićenih masti, lutein te vitamine A i B12. Većina hranjivih tvari se nalazi u žumanjku jajeta, stoga jedite i bjelanjak i žumanjak kako biste iskoristili sve dobrobiti jajeta za organizam.

Zobena kaša: Zob je bjelančevinama (proteinima) najbogatija vrsta žitarica u našem podneblju. Osim što obiluje proteinima važnim za proizvodnju tjelesne energije, zob je odličan izvor "dobrih" ugljikohidrata koji pomažu u uravnotenju nivoa šećera u krvi.

Nakon konzumiranja zobene kaše bit ćete ravnomjerno opskrbljeni energijom i duže ćete zadržati osjećaj sitosti. Za to su, između ostalog, zaslužna vlakna koja ujedno potiču metabolizam i probavu te pomažu u snižavanju holesterola i krvnog pritiska.

Zeleni smoothie: Ovaj će vam napitak dati dovoljno energije za aktivnost: 1 šoljica kokosovog mlijeka, 1 vezica svježeg špinata, 1 šoljica svježeg kelja, pola šoljice svježeg manga ili ananasa, 1 smrznuta banana, nekoliko kockica leda i pola šoljice hladne vode stavite u blender. Konzumirajte prije treninga.