Ili će
biti kako Zagreb kaže ili Bosne i Hercegovine neće biti. Ovo je slobodni
prijevod politički opasne i prijeteće poruke koju je predsjednik Hrvatskog
sabora Gordan Jandroković izrekao tokom posjete našoj državi.
Komentirajući politiku dijela bh. političkih opcija
koje zagovaraju ukidanje koncepta konstitutivnosti, Jandroković je kazao kako
takvu politiku mogu zastupati "samo oni koji ne razumiju BiH".
- Vjerujem da će koncept tri konstitutivna
naroda na kraju prevladati jer inače neće biti ni BiH. Također,
vjerujem da će evropski put ojačati taj koncept, ali ne na štetu suverenosti i
stabilnosti BiH nego upravo suprotno: da će jačati njezine institucije -
zaključio je predsjednik Hrvatskoga sabora.
Po ko zna koji put iz susjedne nam, ali sudeći po svemu
što rade nimalo prijateljski naklonjenje države Hrvatske, u našoj kući, na
našoj zemlji zvaničnici koji su odbacili poodavno bijele rukavice pokušavaju
odrediti i narediti kako će biti uređena naša nezavisna država.
Takvo šta ne očekuje se od zvaničnika države članice
Evropske unije. Međutim, da je Jandroković usamljen te da je prvi put nekih
od tamošnjih političkih faca izrekao nešto ovakvo, vjerovatno bi se svi šokirali.
Usamljen nije. Na našu nesreću. On samo nastavlja
dosljedno provođenje hegemonističke neokolonijalne politike Hrvatske u BiH.
Naravno, ništa manje opasno nije ni djelovanje
istočnih nam susjeda, koji također ne odustaju od "velike Srbije", sna balkanskog
kasapina Slobodana Miloševića.
Dakle, paralelno i iz susjedne Srbije svako malo imamo
prilike ili čuti slične poruke ili ih upakuju u razne deklaracije svesrpskog
jedinstva na prostorima Srbije, bh. entiteta Republika Srpska, Kosova i Crne
Gore.
Vratimo se Jandrokoviću. Ako nam Hrvatska kao članica
EU-a želi dobro, kako to onda da ne podržava građanski koncept u BiH koji postoji
u svim evropskim državama već se kategorički zalaže za etnički koncept?
Podrazumijeva se da treba napraviti u BiH sistem u
kojem će biti zaštićena sva tri naroda, ali iskoraka ka Evropi nema i ne može
ga biti bez građanskog modela.
- O građanskom konceptu za Bosnu i Hercegovinu može se
razgovarati tek nakon što ona postane članica Evropske unije, a do tada je
okvir Dejtonski mirovni sporazum - izjavio je prije dvije godine u Zagrebu
Gabriel Escobar, tada posebni izaslanik američke vlade za Zapadni Balkan.
Zašto podsjećamo na ovu Escobarovu izjavu. Zato što je
očigledno da Zagreb u provođenju svoje politike ima podršku određenih zapadnih
zvaničnika, ali i nekih država.
Ako će se ući u EU sa ustavnim uređenjem kakvo imamo
trenutno, koncept zasnovan na tri konstitutivna naroda, zašto se uopće
pregovara, zašto se moraju provoditi reforme… Na koncu, čemu onda presude
Evropskog suda za ljudska prava koje ukazuju na diskriminaciju i kršenje
ljudskih prava u našoj zemlji.
A, da. Presude iz Strazbura su fabricirane. Tako nam
je u septembru ove godine, ponovo u našoj kući i na našoj zemlji, poručio hrvatski
premijer Andrej Plenković, koji se tada odbio susresti sa Željkom Komšićem jer
je on za njega "nelegitimni" član Predsjedništva BiH (čitaj nije pravi Hrvat bez
pečata HDZ-a).
Plenković je za BHRT govorio upravo o presudama
Evropskog suda za ljudska prava. Bilo je to početkom septembra ove godine,
tokom njegove dvodnevne posjete BiH.
Premijer Hrvatske se nije složio sa tim presudama u
kojima je navedeno da su ostali u BiH diskriminirani u odnosu na
konstitutivne narode.
- Pa ne bih baš rekao, mislim da su i presuda
"Sejdić-Finci" koja je donesena na tom istom Evropskom sudu za
ljudska prava i sve ostale presude koje u tom smjeru idu jedan pravni put
ostvarivanja političkih ciljeva. BiH postoji na temeljima onoga što se,
nažalost, dogodilo između 1991. i 1995. i onoga što je dogovoreno kako je
zemlja ustrojena. Ovo što vidimo kroz sve ove slučajeve su nastojanja da se
kroz praksu Evropskog suda nešto promijeni. Međutim, bit tog dogovora nije bila
dogovarana na slučajevima pred Evropskim sudom za ljudska prava već među
ključnim svjetskim političarima tada i ključnim državnicima koji su predstavljali
narode BiH u tom trenutku. I to je ono što je temelj i toga se Hrvatska drži i
to je za nju važno i toga ćemo se držati i u budućnosti - rekao je Plenković.
Od mućenja vode, nije daleko još jedan Gordan.
Ministar vanjskih i evropskih poslova Republike Hrvatske Grlić Radman.
- Hrvatska koristi svaku priliku da u kontekstu
proširenja EU-a istakne važnost rješavanja pitanja Izbornog zakona u BiH, što
će osigurati jednakopravnost hrvatskog naroda u toj zemlji.
Uvijek naglašavamo važnost izmjene Izbornog zakona
koji će omogućiti Hrvatima da biraju legitimne predstavnike u svim najvažnijim
tijelima, a posebno u Predsjedništvu. To je pitanje koje se mora riješiti kako
bi se uklonile postojeće diskriminacije u izbornom procesu. Jedino tako možemo
postići kohezijsku ravnotežu i izbalansiranost u kontekstu zajedničkog
regionalnog tržišta. Što više zemlje zapadnog Balkana sarađuju, to će biti
spremnije za ulazak u EU - poručio je Grlić Radman.
O kakvoj saradnji govori ovaj Gordan? Saradnji u kojoj
Zagreb naređuje državi BiH šta treba raditi ili je neće biti?
Ili je to saradnja Franje Tuđmana i Slobodana
Miloševića, koju, a na što bi se ovaj dvojac sigurno ponosio, dosljedno njeguju
i na djelu provode Plenković i Aleksandar Vučić.
Zbog jedne takve saradnje ova je država platila krvavu
cijenu. Zato bi i Zagrebu i Beogradu, ali i onim "demokratskim" zapadnim
državama koje ih podržavaju, bilo pametnije da se bave svojim političkim
avlijama jer ova država više neće dozvoliti da bude sredstvo za potkusurivanje
istočnih nam i zapadnih susjeda.
Ovo što je Jandroković uradio (posljednji, ali ne prvi i zadnji u nizu hrvatskih zvaničnika) direktni je pritisak na Evropski sud za ljudska prava koji u narednim mjesecima treba da donese odluku u slučaju Slaven Kovačević protiv BiH.
Evropski sud za ljudska prava 29. augusta prošle godine objavio je presudu u predmetu "Kovačević protiv BiH". Sud je utvrdio da je aktivno biračko pravo Kovačevića prekršeno jer mu nije dozvoljeno da zbog etničkog ili teritorijalnog uvjeta na izborima glasa za kandidate za Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH i Predsjedništvo BiH koji bi na najbolji način štitili njegove interese.
Sud je konstatovao da je Predsjedništvo BiH državna institucija i da bi svi građani morali imati pravo da biraju sve članove Predsjedništva BiH.
Da bi se ta diskriminacija otklonila, nužno je imati jednu izbornu jedinicu prilikom izbora članova Predsjedništva BiH i delegata u Domu naroda BiH.
Pred Velikim vijećem Evropskog suda za ljudska prava u Strazburu 20. novembra je održana rasprava u slučaju "Kovačević", po žalbi Vijeća ministara BiH.
Strategija službenog Zagreba jeste da ovladaju Federacijom BiH i to na dva načina - otcjepljenjem i zato se stalno pozivaju na Vašingtonski sporazum iz 1994. ili kroz izmjene Izbornog zakona BiH po njihovoj mjeri, kojom bi dobili treću izbornu jedinicu (čitaj treći entitet). Ponovo nam je to na djelu demonstrirao Jandroković. Čekamo sada neku novu posjetu hrvatskih "europskih" zvaničnika koji će nam narediti šta da radimo u svojoj kući.