Pobijedili su prethodni rekord od 77 metara koji je u aprilu 2022. postigao trojac u Južnoj Koreji. Prije toga, rekord nije oboren više od decenije, piše CNN.
Na avionu je radio Dillon Ruble, sistemski inženjer u Boeingu i sada rekorder u papirnim avionima, zajedno s Garrettom Jensenom, također inženjerom u Boeingu, i inženjerom svemirskog zrakoplovstva Nathanielom Ericksonom.
Njih trojica su odnedavno diplomirani studenti koji su studirali zrakoplovstvo i mašinstvo na Univerzitetu nauke i tehnologije u američkoh državi Missouriju.
Podvig je zahtijevao mjesece truda. Tim je uložio skoro 500 sati u proučavanje origamija i aerodinamike kako bi stvorio i testirao više prototipova. Inženjeri su svoj konačni dizajn stavili na probu 2. decembra 2022. u Crown Pointu u Indijani, gdje je rekord postignut trećim bacanjem Rublea.
- Nadamo se da će ovaj rekord dugo trajati, 88 metara je nestvarno - rekao je Jensen za CNN.
Tim je odlučio da će njihova najbolja šansa za obaranje svjetskog rekorda biti dizajn aviona koji se fokusira na brzinu i minimalno otpor, tako da avion može preletjeti daleku udaljenost za kratko vrijeme.
Prikupljajući inspiraciju od raznih hipersoničnih letjelica, vozila koja mogu letjeti pet puta brže od zvuka, posebno NASA X-43A, tim je osmislio pobjednički dizajn papirne letjelice - kasnije nazvan "Mach 5".
- Avioni punog opsega i papirni avioni imaju velike razlike u svojoj složenosti, ali oba rade na istim fundamentalnim principima - naveo je Ruble.
Kako bi pronašao najbolju tehniku kada je u pitanju bacanje papirnog aviona, tim je pokrenuo razne simulacije i analizirao usporene video zapise svojih prethodnih bacanja.
- Otkrili smo da je optimalni ugao oko 40 stepeni od tla. Jednom kada ciljate tako visoko, bacate što je više moguće. To nam daje najbolju distancu - rekao je Jensen.
Tim se odlučio za papir formata A4 jer je najbolji za manipulaciju i savijanje.
Na svom rekordnom letu njihov papirni avion je bio u zraku otprilike šest sekundi. Guinnessov rekord u dužini leta papirnog aviona trenutno iznosi 29,2 sekunde.
Ruble je kazao da bi povećanje raspona krila i smanjenje omjera stranica bili prvi koraci u proizvodnji ovog tipa aviona.