Zapanjujuća veličina
Astronomi pronašli rub naše galaksije Mliječni put
Astronomi su pronašli rub naše galaksije, Mliječni put, pomoću kretanja u blizini galaksija i utvrdili koliko je naša galaksija velika.
26.03.2020. u 07:52
Mliječni put

Zapanjujuće je velika: 1,9 miliona svjetlosnih godina u promjeru, više od 15 puta širi od sjajnog spiralnog diska (užareni dio po kojem naša  galaksija nosi ime).

Istezanje daleko više od toga je oreol nevidljive "tamne materije" koju je zato što ne emitira svjetlost, izuzetno teško izmjeriti. Naučnici sa Univerziteta Durham izmjerili su kretanja objekata oko Mliječne staze kako bi utvrdili mjesto na kojem je nastao Mliječni put. Naučnici su koristili simulacije formiranja velikih galaksija i utvrdili su da je na rubu brzina ostalih galaksija u orbiti naglo pala.

Ali Deason sa Univerziteta Durham i njezin tim pronašli su sličan "pad" na 950.000 svjetlosnih godina iz središta Mliječnog puta. To znači da je promjer naše kućne galaksije oko 1,9 milijuna svjetlosnih godina.

Naučnici kažu da ni tamo nije tamna tvar, postoje zvijezde, iako ne toliko kao na centralnom disku Mliječnog puta, objavio je Science News .

- Oboje imaju dobro definiranu prednost. Rub zvijezda je vrlo oštar, gotovo kao da se zvijezde zaustavljaju na određenom radijusu - kazao  Deason.

U mnogim analizama oreola Mliječne staze njegova vanjska granica je osnovno ograničenje. Izbor je često subjektivan, ali kao što smo tvrdili, poželjno je definirati fizički i / ili opažajno motiviranu vanjsku rub. Ovdje smo povezali granicu temeljne raspodjele tamne materije sa promatranim zvjezdanom i patuljastom populacijom galaksije. Velika je nada da će budući podaci pružiti robusnije i preciznije mjerenje ruba Mliječnog puta i obližnjih galaksija, napisali su istraživači.