open-navfaktor-logo
search
Veliki projekat
Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem koštat će 16 miliona KM, evo u kojem dijelu Skenderije će biti smješten
Sarajevo bi do naredne godine trebalo dobiti Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem u Kantonu Sarajevo, koji će biti smješten u Kulturno-sportskom centru Skenderija.
26.02.2023. u 19:57
get url
text

Uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem ukupno će koštati 16 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Kantonalna skupština 8. februara trebala je razmatrati spomenuti ugovor, prema kojem je planiran zakup malo više od 874 metra kvadratnih prostora za koji je navedeno da će se adaptirati. Cijena kvadrata je 10 KM, što znači da će mjesečna cijena zakupa iznositi 8.746 KM. Predloženo je da se ugovor zaključi na 10 godina.

- Koliko sam ja informisan, Ministarstvo saobraćaja je u dobroj mjeri napredovalo sa realizacijom ovog projekta. On treba da se verifikuje u Skupštini Kantona Sarajevo. Mi smo dobar domaćin i izdajemo im prostor. Dogovorena je kirija na više godina. Oni će urediti prostor kako im odgovara, a u tom dijelu trenutno su Ikre, radio Hit FM... Planinarski savez BiH izlazi, kao i dio naše arhive koja se tu nalazi. Naravno, sve će biti spremljeno i očišćeno da se može početi sa realizacijom projekta Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem u Kantonu Sarajevo – kaže Damir Petrinić, direktor Kulturno-sportskog centra Skenderija.

Damir Petrinić: Dogovorena je kirija na više godina, oni će urediti prostor kako im odgovara

Ovaj projekat bi značajno trebao da riješi problem sa kojim se sreću svi građani glavnog grada BiH koji putuju u jutarnjim i popodnevnim satima svojim automobilima ili javnim prijevozom. Osim rješenja ovog problema, Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem ima za cilj i smanjenje zagađenosti zraka.

Uspostava modernog centra za upravljanje saobraćajem planirana je na svih 165 raskrsnica u Kantonu Sarajevo, a iz Centra će se upravljati i javnim gradskim saobraćajem.

Saobraćaj će se nadzirati puna 24 sata, svih sedam dana u sedmici. Sistem će biti baziran na najmodernijoj senzorskoj opremi, pomoću koje će se u realnom vremenu snimati saobraćaj, te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.

Trenutni sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije, ne postoji zeleni val, ne postoji brojanje saobraćaja, kao ni tok saobraćaja...

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.