Potrošači

Je li sukob Telemacha i BH Telecoma obesmislio aplikacije EON i Moja TV

Objavljeno: 16.08.2018. u 07:49 Autor: A. Perčo

Mogućnost da korištenjem aplikacija EON i Moja TV korisnici i van svog doma mogu gledati omiljene kanale jedan je od osnovnih razloga plaćanja ovih usluga.

Međutim, korisnici su već duži period frustrirani činjenicom da ne mogu gledati sve kanale na EON-u poput Sport Kluba, Nove TV, National Geographica i ostalih ako aplikaciju otvore preko internet konekcije BH Telecoma. Također, klijenti BH Telecoma ne mogu gledati sve kanale na Moja TV ako ovom servisu ili aplikaciji pristupe koristeći internet konekciju Telemacha.

Time se rat Telemacha i BH Telecoma oko prava na emitovanje Sport Klubova prenio i na polje korištenja aplikacija za gledanje TV kanala na svim aparatima.

Sitna slova i EON u Srbiji

Istovremeno, u susjednoj Srbiji aplikacija EON je dostupna na svim mrežama dok u BiH korisnici se moraju nadati da će internet mreža koju koriste van svog stana biti od Telemacha ili BH Telecoma, ovisno o tome šta im odgovara.

Admir Arnautović, predsjednik Udruženja Klub potrošača srednje Bosne, u razgovoru za Faktor je naveo da u "navedenim aplikacijama ima bugova, slika se zamrzne, ili dođe do softverske greške koje moraju biti popravljene".

- Međutim, BH Telecom i Telemach nemaju nikakve obaveze u ugovoru koji sam gledao da omoguće normalno gledanje svih kanala na drugoj mreži. Ni jedni ni drugi ne reklamiraju da se ove aplikacjie mogu koristiti na svim mrežama – pojašnjava Arnautović.

Činjenica je ipak i da na web stranicama EON-a i Moje TV nije eksplicitno navedeno ograničenje koje će korisnici imati ako ove aplikacije koriste preko drugih internet mreža.

- Moje iskreno mišljenje je da ljudi jako često ne čitaju sitna slova. Trgovci u ovom slučaju i isporučioci usluga ponekad stvari napišu tako da ljudi dvosmisleno misle, ali u slučaju bilo kakvog sudskog spora, oni su čisti. Oni imaju iskustvo iz drugih zemalja i zaštitili su sebe, i čisti su što se toga tiče. Oni preferiraju svoju mrežu jer nemaju koristi da daju svoju uslugu na drugoj mreži - poručio je Arnautović.

Neutralnost interneta

Ovakvim ponašanjem Telemach i BH Telecom direktno krše i regulativu Evropske unije 2015/2120 o neutralnosti interneta (otvoreni internet) koja se primjenjuje od 30. aprila 2016. godine nakon što je usvojena u novembru 2015. od strane Evropskog parlamenta i Vijeća Evrope.

Ovim pravilima se krajnjim korisnicima zakonski osigurava pravo da pristupe sadržaju na internetu bez da im internet provajderi određeni sadržaj blokiraju ili mu otežavaju pristup kroz blokadu, prioritizaciju ili usporavanje.

- Opća pravila neutralnosti interneta znače da internet provajderi ne mogu odlučivati pobjednika ili gubitnika na internetu, ili odlučivati o tome koji sadržaji i usluge će biti dostupni - stoji u pojašnjenju Evropske komisije o regulativi.

Da nema zakonskih prepreka da korisnici mogu pristupiti EON-u i Moja TV aplikacijama preko drugih internet konekcija dokaz je i dostupnost EON-a u Srbiji na svim mrežama. Ovdje se po svemu sudeći radi o nastavku sukoba Telemacha i BH Telecoma koji je počeo sa Sport Klubom, a sada se manifestira i na druge načine.

Iz BH Telecoma su za Faktor pojasnili u kojoj situaciji se usluga Moja TV može koristiti na mreži bilo kojeg pružatelja usluga. 

- Korisnici Moja Web TV prepaid usluge, koji nisu korisnici internet usluga BH Telecoma, uslugu mogu koristiti putem prepaid sistema plaćanja na mreži bilo kojeg pružatelja usluga interneta - pojasnili su iz ove kompanije. 

Iz Telemacha nismo dobili komentar na postavljena pitanja do trenutka objave teksta. 

Izvor:   Faktor

Vezani članci

Iz kategorije