Tokom sedmice će, nakon što je svečano otvorena brana Yusufeli, biti pušteno u saobraćaj i 70 kilometara državne autoceste Agri-Hamur-Tutak-Patnos, a bit će otvoren i vijadukt Egiste Hadimi, koji je ujedno najviši i najduži uravnoteženi konzolni most u zemlji. 

Predsjednik Turske Recep Tayyip Erdogan svečano je otvorio branu i hidroelektranu Yusufeli (HEPP), koja je izgrađena ulaganjem od 34 milijarde lira, te novo naseljeno područje sa novim priključnim putevima i tunelima.

Brana Yusufeli i HE, čija je izgradnja počela 2012. godine, ušle su u historiju kao prva turska i peta najviša brana na svijetu u klasi betonskog luka dvostruke zakrivljenosti sa 275 metara.

Brana Yusufeli i HE, koje se sastoje od tri bloka od po 186 megavata, proizvodit će milijardu 888 miliona kilovat-sati energije godišnje sa ukupnom instaliranom snagom od 558 megavata. Brana će proizvesti dovoljno energije za podmirenje energetskih potreba 2,5 miliona stanova ili 750 hiljada "togg" automobila, a privredi će pružiti dodatnu vrijednost od pet milijardi lira godišnje.

Na putevima je izgrađeno 39 tunela u dužini od 56,7 kilometara, 19 mostova i vijadukata dužine 3,615 metara, koji su izgrađeni u tri dionice ukupne dužine 69,2 kilometra u okviru brane i nove područje naselja.

Ministar saobraćaja i infrastrukture Adil Karaismailoglu najavio je da će u subotu otvoriti put Agri-Tutak, nakon čega će u Konyi biti otvoren vijadukt Egiste Hadimi. 

Sa svojim historijskim građevinama, jedinstvenim prirodnim ljepotama, visoravnima, ljekovitim vodama, potencijalom zimskog turizma, planina Agrı na putu je da postane ozbiljna turistička destinacija. U okviru radova na podizanju standarda puteva Agrija, realizovaće se projekat pretvaranja dionice puta koja povezuje grad sa okružnim centrima na jugu u brzu cestu.

Projekt državne autoceste Agri-Hamur-Tutak-Patnos, koja je važna tranzitna tačka u smislu da se nalazi na ruti Puta svile koja počinje od Kine, prolazi kroz Kirgistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran te stiže do Anadolije i Evrope, dužine 70 kilometara također će biti svečano otvoren u subotu. 

Dovršetak preostale dionice ceste u dužini od devet kilometara, koja je projektovana kao brza cesta sa po dvije trake, ukupne dužine 79 kilometara, očekuje se 2023. godine. 

Pretvaranjem ceste koja povezuje Istočnu Anadoliju s jugoistokom u brzu cestu, dat će se značajan doprinos društveno-ekonomskom razvoju Agrija, posebno poljoprivrede, stočarstva i turizma.

Cesta koja će omogućiti da se proizvodi dobiveni uzgojem stoke, koji je uobičajen u Agriju i Karsu, transportuju u regiju jugoistočne Anadolije u kraćem vremenu i na siguran način, također će olakšati pristup turističkim lokacijama kao što su planina Ararat i jezero Van.

Osim toga, zbog projekata hidroelektrane koja se planira graditi na rijeci Murat, postojeća dionica ceste, koja će biti potopljena branom, bit će povezana vijaduktom, čime će se spriječiti prekid saobraćaja.

Vijadukt Egiste Hadimi, koji je izgrađen u Konyi kao najviši i najduži uravnoteženi konzolni most u Turskoj, također će biti pušten u saobraćaj u subotu.

Projektovan je s ukupnom dužinom od 1.372 metra na osam srednjih i dva bočna stuba, visine između 42 i 166 metara, prema metodi uravnotežene konzolne konstrukcije, opsluživat će saobraćaj kroz ukupno četiri trake.

S vijaduktom će se nagib od osam posto na dionici dugoj 4.400 metara, smanjiti na razinu od 2,30 posto.

Završetkom projekta povećat će se udobnost putovanja, sigurnost vožnje i standard ceste na ruti Konya-Hadim-Tashkent-Alanya.