- Na MAT-u je bila budžetska inspekcija i nakon analize finansija utvrđeno je da su dugovi ogromni. Samo prema dva dobavljača dug iznosi milion KM i to je došlo na naplatu. Jedan je avioprijevoznik WizzAir, a drugi kompanija Vitrol koja MAT snabdijeva gorivom i dug prema njim je 310 hiljada KM, plus zatezne kamate. Nalaz budžetske inspekcije je upućen i Kantonalnom tužilaštvu TK - kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Hamza Bešić.

On kaže da je s dobavljačem goriva ugovoreno da će do kraja godine dug biti izmiren, a da će onda biti izbjegnuto plaćanje kamata.

- Pored toga, postoji i dug prema Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine. Također, prethodna uprava je bez saglasnosti našeg ministarstva zaposlila 13 radnika, a povećali su i plaće, čime su povećali obaveze za 20.000 KM na mjesečnom nivou - dodaje Bešić.

Ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Hamza Bešić

Dodatni milion i po maraka, tvrdi ministar, riješit će akutne probleme s dugovima jer sve obaveze i iznose otprilike toliko.

- Drugi problem je zapošljavanje i povećanje plaća, čime su povećani rashodi u odnosu na prihode. Dakle, trenutno se prave novi dugovi. Zadužili smo novu upravu da napravi plan sanacije s kratkoročnim i dugoročnim ciljevima, da bi uskladili prihode s rashodima - kaže Bešić.

Ipak, prema riječima ministra, kapitalni projekti poput gradnje Atrija i trećeg odlaznog izlaza će se nastaviti jer su sredstva za to ranije osigurana.

Putnici s MAT-a trenutno mogu letjeti samo s kompanijom WizzAir i to na 15 destinacija u Evropi. Postojao je dogovor s kompanijom Ryanair, ali je resorno ministarstvo to zaustavilo jer su uvjeti bili neprihvatljivi.

- Priča s Ryanairom i drugim aviokompanijama nije definitvno završena. Mi želimo da se dovedemo u situaciju da imamo više aviokompanija na našem aerodromu - kaže Bešić.