Imamo li se zaista razloga toliko bojati i što se zapravo događa iza zatvorenih vrata kokpita dok putnici samo čekaju da stignu sigurno na odredište, otkrio je australski pilot Jetstara Brett Manders, prenosi Večernji.hr.

Ispušta li se zaista otpad iz aviona u zrak tokom leta?

Ne, sav otpad, uključujući i onaj iz wc-a, ostaje u tankovima dok avion ne sleti, a potom se sav otpad čisti i prazni iz tankova. Tako da možete biti sigurni da nakon nužde koju obavite u wc-u ništa neće završiti u atmosferi.

Zašto nas prije leta upozoravaju na sigurnosni položaj naginjanja unaprijed u slučaju prinudnog slijetanja?

Jasno, ako dođe do neočekivanih situacija i avion mora prisilno sletjeti, taj položaj će vam pomoći da izbjegnete eventualne ozljede od predmeta koji mogu popadati prilikom takvog slijetanja.

Postoji li najsigurnije sjedište u avionu?

Ne. Sva sjedala su isto sigurna.

Mogu li se vrata u avionu otvoriti ručno tokom leta?

Mnogi putnici strahuju da se tokom leta može dogoditi da netko pokuša otvoriti vrata, kao u holivudskim filmovima. Međutim pilot poručuje kako to nije moguće.
- Kao da imate jako napumpanu nogometnu loptu i pokušavate je pritisnuti, ali ne možete. Tako je i s vratima u avionu. Prednja vrata aviona se prvo otvaraju prema unutra, a onda se gurnu prema vani i zbog jakog pritiska ih ne možete otvoriti ručno - pojasnio je pilot.

Šta kada netko umre u kabini aviona?

Tokom 10-godišnjeg iskustva, pilot Manders, imao je samo jedan smrtni slučaj tokom leta. Kabinsko osoblje je obučeno za ovakve situacije. Izolirat će preminulog putnika od ostalih uz maksimalnu diskreciju.

Trebaju li nas brinuti turbulencije?

Ne trebaju, poručuje Manders.

- One znaju biti neugodne, ali nisu razlog za brigu. Ni piloti ne vole turbulencije baš kao ni putnici stoga ih svakako pokušavamo izbjeći. No, nema razloga za brigu.

Šta se zaista događa ako ne upalite "flight mode" (avionski način rada) na svom telefonu?

To će uzrokovati smetnje u slušalicama pilota, poput neugodnih zvukova, posebno ako je više uređaja ostalo "aktivno". Ovo pravilo za prebacivanje na avionski način rada pametnog telefona nije nužan samo za putnike već i za pilote i kabinsko osoblje, poručuje.