Direktor Agencije za certificiranje halal kvalitete BiH Damir Alihodžić izjavio je da je da je od toga  19 kompanija iz BiH, šest iz Srbije, te po jednu Turskoj, Crnoj Gori, Bugarskoj i Češkoj.

Od ukupno 29 kompanija, iz sektora prehrambene industrije je 17, osam iz oblasti  turizma, dvije iz oblasti proizvodnje stočne hrane i premiksa, te po jedna kompanija iz oblasti farmacije, ambalaže hrane i kožarske industrije. Na području BiH najviše halal certificiranih kompanija u 2019. godini je iz sektora prehrambene industrije, njih devet, zatim turizma osam,  te po jedna kompanija iz oblasti farmacije, ambalaže hrane i kožarske industrije.

Alihodžić je dodao da u BiH halal certifikat trenutno ima 105 kompanija, te više od pet hiljada proizvoda. 

- Halal industija je veoma značajna za Bosnu i Hercegovinu. Gotovo sve značajnije kompanije su prepoznale potencijale svjetskog halal tržišta i implementirale zahtjeve halal standarda. U prosjeku svake godine uspješnu implementaciju zahtjeva halal standarda okonča više od  20 novih kompanija u BiH – kazao je Alihodžić.   

Također, u 2019. godini, kako je dodao, zabilježen je rast kompanija iz oblasti turizma koje su uspješno okončale proces halal certificiranja. Kada je riječ o halal turizmu kod nas, Alihodžić je naveo da se i ova oblast ubrzano razvija uzimajući u obzir da je BiH i u tom smislu jedna od najatraktivnijih destinacija.

- Očekujemo da će nadležna ministarstva, u skladu sa iskazanim potrebama, u narednom periodu pružiti značajniju podršku razvoju halal turizma u BiH - naveo je Alihodžić.

Bosanskohercegovački halal proizvodi pronalaze svoje mjesto na policama različitih marketa širom svijeta, a naše kompanije izvoze u zemlje regiona, EU, Ameriku, Kanadu, UAE, Saudijsku Arabiju, Rusiju, Azerbejdžan, Maleziju, itd.

- Uvjereni smo da su halal proizvodi sa ovog područja kvalitetni, konkurentni i zanimljivi potrošačima s tim da je neophodno dodatno raditi na promociji i brendiranju. Neophodno je da naše halal certificirane kompanije putem sajmova, promocija, direktnih kontakata i sl. ostvare saradnju sa značajnim distributerima u inostranstvu kako bi plasirali svoje proizvode. U realizaciji ovih aktivnosti neophodna je i podrška države kako bi halal certificirane kompanije i njihovi proizvodi bili konkurentniji na domaćem i inostranom tržištu – kazao je  Alihodžić.  

Agencija pruža punu podršku organizaciji Sarajevo Business Foruma (SBF) i njeni predstavnici namjeravaju učestvovati i ove godine na ovoj vodećoj investicijskoj konferenciji u Jugoistočnoj Evropi.

- Naša iskustva sa prethodnih SBF su veoma pozitivna i imali smo priliku čuti korisne informacije, prezentirati se i ostvariti poslovne kontakte sa relevantnim akterima iz cijelog svijeta – kazao je Alihodžić za Fenu.