open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Objavljen izvještaj
Revizija: IDDEEA gradi zgradu od 2011, stigli do temelja, radovi u međuvremenu poskupjeli, a evo kako su zapošljavali
Ured za reviziju institucija BiH je konstatovao nedostatke i nepravilnosti kod javnih nabavki IDDEEA-e koje se ogledaju u isporuci nečega što nije ponuđeno i u zaključivanju sporazuma s dobavljačem koji nije dostavio svu traženu dokumentaciju.
AUTOR: M. R. S.
15.07.2024. u 22:04
get url
text
Sjedište IDDEEA-e
Sjedište IDDEEA-e
Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) od 2011. godine, kada je projekat odobren, pravi zgradu u Banjoj Luci, a dosad se stiglo do temelja, ukazano je u izvještaju Ureda za reviziju institucija Bosne i Hercegovine.
Za projekat izgradnje objekta za smještaj sjedišta i organizacionih jedinica IDDEEA-e u Banjoj Luci te 2011. godine su odobrena 22,5 miliona KM.
- Od početka realizacije projekta pa do 31. decembra 2023. godine je utrošeno ukupno oko 3,3 miliona KM. Realizovana je prva faza izgradnje objekta koja je podrazumijevala pripremne, zemljane, armiranobetonske i hidroizolacione radove do kote 0,00 – piše u izvještaju o finansijskoj reviziji IDDEEA-e za 2023. godinu.
No u međuvremenu su radovi poskupili pa je IDDEEA, na čijem je čelu Almir Badnjević, procijenila da je za projekat potrebno oko 39,3 miliona KM, odnosno oko 16,8 miliona KM više nego što je trebalo 2011. godine.
Odgovor bez odgovora
Kako Ministarstvo finansija i trezora Bosne i Hercegovine nije odobrilo ovoliko povećanje, pozivajući se na propis po kojem vrijednost projekta može biti povećana do deset posto, IDDEEA je uskladila svoj projedlog i smanjila potrebna sredstva na oko 24,7 miliona KM, u odnosu na prvobitna 22,5 miliona KM.
Sada se čeka da novu vrijednost odobri Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, ali se postavlja pitanje kako će i kada izgradnja zgrade u Banjoj Luci biti završena ako za projekat treba skoro 40 miliona KM, a može se tražiti 24,7 miliona KM.
- Projekt izgradnje zgrade je od velikog značaja, a njegovom realizacijom bi se omogućilo nesmetano funkcionisanje i rad Agencije, uzimajući u obzir da se personalizacija ličnih dokumenata trenutno vrši u zakupljenim prostorijama. Također, infrastruktura i baze podataka, koje su prema Zakonu o Agenciji javno dobro Bosne i Hercegovine, se nalaze na istoj lokaciji. Zakup se kontinuirano plaća (ukupan iznos troška u 2023. godini je iznosio 449.211 KM), a projekt izgradnje zgrade još uvijek nije okončan iako je odobren 2011. godine – skrenuli su pažnju revizori.
Od IDDEEA smo tražili odgovor na pitanje iz kojih sve razloga izgradnja ovog objekta još traje, odnosno zašto nije već završena. Nismo dobili konkretan odgovor.
- IDDEEA je pripremila Odluku o odobrenju Projekta izgradnje objekta Agencije za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka i orghanizacijske jedinice u Banjoj Luci s parternim uređenjem lokacije, koja je razmatrana od strane Vijeća ministara BiH 10. juna 2024. godine. Međutim, ista nije usvojena, iako je prethodno ispoštovana sva procedura i pribavljena potrebna pozitivna mišljenja nadležnih institucija.
Prema našim informacijama, ova Odluka je ponovo uvrštena kao 27. tačka dnevnog reda sjednice Vijeća ministara BiH, koja je planirana za četvrtak, 18. jula 2024.godine. Ukoliko se ova Odluka tada usvoji, Agencija nastavlja aktivnosti vezane za stvaranje uslova za nastavak implementacije projekta izgradnje zgrade – glasio je dogovor IDDEEA na pitanje iz kojih sve razloga izgradnja traje od 2011.
Ovo nije jedino pitanje na koje su državni revizori skrenuli pažnju IDDEEA-i. Tu je i način zapošljavanja u 2023. godini.
Od vozača do višeg stručnog saradnika
Utvrđeno je da je prošle godine putem konkursa primljeno sedam državnih službenika, a od tog broja tri su već bila zaposlena u IDDEEA-i na neodređeno, sa srednjom stručnom spremom, dok je jedan ranije radio u IDDEEA-i na određeno vrijeme.
Tri zaposlenika, koja su radila na neodređeno sa srednjom stručnom spremom, a koja su postavljeni kao državni službenici nakon konkursa, prethodno po odobrenju direktora Agencije bili raspoređeni na poslovima visoke stručne spreme radi sticanja radnog iskustva. Za jednog zaposlenog je rješenje vezano za sticanje radnog iskustva doneseno retroaktivno 2019. godine, nakon dvogodišnjeg "sticanja iskustva".
Ono što je sporno je što propisima nije predviđeno raspoređivanje na druga radna mjesta radi sticanja iskustva pa se dovodi u pitanje pravni osnov za ovo.
- Također, jedna od osoba je nakon postavljenja za državnog službenika dobila rješenje o ovlaštenju za obavljanje različitih finansijskih poslova koje je suštinski radila dok je bila zaposlena u Agenciji kao zaposlenik pa se nameće pitanje o stvarnoj potrebi za radnim mjestom za koje je raspisan javni oglas – upozorili su revizori.
Nadalje, za dva zaposlenika sa srednjom stručnom spremom, koji su u međuvremenu stekli visoku stručnu spremu, izdana su rješenja da osim svog radnog mjesta obavljaju poslove drugog upražnjenog radnog mjesta državnog službenika.
Tako je, između ostalog, referent-vozač-kurir u RC Sarajevo interno je premješten na radno mjesto referentspecijalist za administrativno-tehničke poslove u Kabinetu direktora u Banjoj Luci, nakon čega mu je izdato rješenje da osim svog radnog mjesta privremeno obavlja poslove državnog službenika (viši stručni saradnik za upravne postupke u Odjelu za administrativno-pravne poslove i saradnju s nadležnim organima u RC Mostar).
- Međutim, prema evidencijama iz putnih naloga za korištenje službenog vozila, zaposlenik suštinski obavlja poslove vozača – utvrdili su revizori.
Jedno ponuđeno, drugo isporučeno
Revizija je konstatovala i nedostatke i nepravilnosti kod javnih nabavki IDDEEA-e koje se ogledaju u isporuci nečega što nije ponuđeno i u zaključivanju sporazuma s dobavljačem koji nije dostavio svu traženu dokumentaciju.
Kod nabavke hardvera, softvera i licence sklopljen je ugovor vrijedan 606.820 KM, ali je dobavljač je isporučio server robne marke, vrste i modela koja ne odgovara ponuđenoj.
Ovo je utvrđeno tek nakon što je softver instaliran na server, a na kraju nije izvršena zamjena za onaj koji je ponuđen.
- Dobavljač naknadno navodi da je u cilju poštovanja ugovorenih rokova nabavio server druge marke nakon što je distributer za ponuđeni server produžio rok isporuke. Agencija je zatražila zamjenu isporučenog servera za ponuđeni server. Međutim, dobavljač je naveo da nije moguće izvršiti zamjenu te da su sve tražene karakteristike isporučene. Naknadni kvalitativni prijem Agencije je potvrdio da isporučeni server zadovoljava sve tražene tehničke karakteristike – piše u izvještaju.
Također, revizija je ukazala i na nabavku usluga održavanja aplikacije za upravljanje proizvodnjom dokumenata, za šta je dostavljena jedna ponuda od 75.000 KM.
Ponuda nije bila numerisana i nije dostavljena izjava rukovodioca tima kojom se dokazuje iskustvo od tri godine, kako je traženo tenderskom dokumentacijom. Uprkos tome, ističu revizori, nisu tražena dodatna pojašnjenja od ponuđača, već je komisija zaključila da je ponuda prihvatljiva i sklopljen je četverogodišnji okvirni sporazum.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.