Tim povodom, danas je u Sarajevu održana press konferencija na kojoj je potpredsjednik PKFBiH Mirsad Jašarspahić ukazao na temeljne pravce institucionalne zaštite domaće proizvodnje, uključujući imperativ smanjenja vanjskotrgovinskog deficita.
Upozorio je kako je u FBiH u prvih pet mjeseci ove godine deficit gotovo dvije milijarde KM i to prvenstveno u robama široke potrošnje, ilustrirajući to podacima da je samo mlijeka uvezeno više od deset miliona KM, jogurta osam miliona, te vode u vrijednosti od gotovo 50 miliona KM.
- Ako se ovom dinamikom nastavi jačanje uvoznih lobija postaje upitno punjenje budžeta, uključujući i školstvo, zdravstvo i svu druga infrastrukturu – potcrtao je Jašarspahić, zalažući se za agresivniju kampanju u promoviranju domaćih proizvoda i usluga.
Naglasio je kako je zajedničkim angažmanom privrednih i obrtničkih komora, domaćih tržnih centara i nadležnih vlasti, neophodno ustrajati na stvaranju ambijenta u kojem će biti moguće izbalansirati vanjskotrgovinsku razmjenu, prvenstveno, sa susjednim zemljama, ali i šire.
Jašarspahić je podsjetio kako PKFBiH proaktivno sudjeluje u kampanji Kupujmo domaće te da zajedno s nadležnim institucijama definira sistemsku proceduru dodjele znakova BH kvaliteta i Izvorno domaće u sklopu brendiranja, odnosno Projekta vizualnog označavanja kvalitetnih domaćih proizvoda.
Na značaj inicijativa koje je PKFBiH pokrenula u oblasti zaštite domaće proizvodnje i promovisanja domaćih usluga i proizvoda, te njihove veće zastupljenosti u sklopu trgovinskih lanaca, ukazali su predsjednici Privredne i Obrtničke komore Kantona Sarajevo Muamer Mahmutović i Naser Idrizagić.
Naglasili su kako je na terenu još prisutno nerazuzmjevanje i nedovoljno odgovorno ponašanje u kontekstu davanja prednosti domaćim proizvodima i uslugama, a što se imperativno nameće, posebno u situaciji pada privrednih aktivnosti što je posljedica aktuelne pandemije COVID-19.
Potrebno je, kako su kazali, djelovati u dva pravca, odnosno jačati svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda, te planski osigurati uvjete domaćim proizvođačima za plasman njihovih proizvoda i usluga na domaćem i inotržištu.
Ocijenili su kako je neophodno djelovati na svijest građana kako bi se otklonili stereotipi o tome da je ono što je uvezeno bolje, te kako bi se ojačalo povjerenje u kvalitet vlastitih proizvoda i usluga.
Inicijative i projekte koji se realiziraju u organizaciji PKFBiH pozdravile su predstavnice domaćih trgovinskih lanaca - Robot i Hoše-komerc, podsjećajući na napore koji se ulažu na planu jačanja domaće ekonomije, uključujući saradnju s domaćim proizvođačima, te štampanje kataloga, organiziranje promocija i akcija, kao i realiziranje projekata kakav je, između ostalih, BH korpa…
Između ostalog, apostrofirana je i uloga Zadružnog saveza FBiH koji je inkorporiran kao kolektivni član PKFBiH, koji okuplja 300 zadruga, a s ciljem da se ojača poljoprivredna proizvodnja, kao i poveznica sa tržnim centrima i osigura plasman poljoprivrednih/prehrambenih proizvoda, te animiraju nadležna ministarstva za poticaj poljoprivrednim proizvođačima.