open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Stabilizacija
Sjeverna Koreja pokušava spasiti potopljeni razarač uz pomoć balona
Oštećeni razarač, inače najnovije plovilo Sjevernokorejske mornarice, trebao je biti simbol ambiciozne modernizacije pomorske sile
AUTOR: CNN/Faktor
31.05.2025. u 19:47
get url
text
Sjeverna Koreja
Sjeverna Koreja
Nove satelitske snimke otkrivaju da je Sjeverna Koreja rasporedila balonima slične objekte oko svog oštećenog razarača od 5.000 tona, koji je nakon neuspjelog porinuća ostao nagnut i djelimično potopljen, piše CNN.
Iako još nije sasvim jasno čemu ti objekti služe, stručnjaci za CNN kažu kako bi mogli imati dvostruku funkciju: stabilizaciju broda kako bi se spriječilo dalje potonuće ili zaklanjanje broda od izviđačkih dronova.
Oštećeni razarač, inače najnovije plovilo Sjevernokorejske mornarice, trebao je biti simbol ambiciozne modernizacije pomorske sile. Međutim, zbog kvara na mehanizmu za porinuće 21. maja, krma je prerano skliznula u vodu, pritom smrskavši dio trupa, dok je pramac ostao zarobljen na navozu – što je čak i državna agencija KCNA priznala, rijetko javno ističući neuspjeh.
Lider Kim Jong-un, koji je svjedočio neuspješnom porinuću u gradu Chongjin, nazvao je incident "kriminalnim činom" i naredio hitnu popravku broda prije kraja juna, kada se očekuje plenarna sjednica Radničke partije. U međuvremenu, nadležni su počeli s istragom i sankcijama, a već su uhapšene četiri osobe, uključujući glavnog inženjera brodogradilišta.
Prema analitičaru i poslaniku južnokorejske skupštine Yu Yong-weonu, baloni su najvjerovatnije postavljeni kako bi se spriječio dalji prodor vode, a ne radi potpunog podizanja broda.
Sličan stav dijeli i umirovljeni kapetan američke mornarice Carl Schuster, koji smatra da baloni mogu služiti kao barijera protiv izviđačkih dronova ili da smanje naprezanje trupa – posebno dijela koji se još nalazi na suhom.

Operacija spašavanja komplikovana

Nick Childs iz Međunarodnog instituta za strateške studije upozorava da bi podizanje broda uz pomoć balona moglo dodatno oštetiti trup, koji je već pod velikim opterećenjem. Preporučuje uobičajenu proceduru – povećanje plovnosti iznutra i podizanje odozdo, što je tehnički mnogo sigurnije.
Na satelitskim snimcima koje je objavila kompanija Maxar Technologies, vidi se više od deset bijelih objekata sličnih balonima, koji su raspoređeni oko broda od 23. maja. Zbog oblika i repova, moguće je da se radi o manjim verzijama aerostata – balonima sličnim dirižablima koji plutaju pomoću plina za uzgon.
Schuster ističe da se na snimcima ne vidi nijedan plovni mjehur ispod trupa, što bi SAD koristio u sličnoj situaciji. To, kaže, sugerira da Sjeverna Koreja možda nije dovoljno tehnološki razvijena za sofisticirane metode spašavanja.
Sjevernokorejski mediji prethodno su tvrdili da oštećenja nisu teška – navodno nema rupa na trupu, iako je brod izgreban s bočne strane, a morska voda je prodrla u krmu. Procijenili su da bi popravke mogle potrajati desetak dana, no analitičari su skeptični.
Schuster procjenjuje da bi pravi oporavak mogao trajati do šest mjeseci, u zavisnosti od stepena oštećenja, količine vode u trupu i potencijalne pojave korozije.
Zbog toga što je brod napola u vodi, a napola na suhom, operacija spašavanja dodatno je komplikovana. Analitičar Decker Eveleth iz američkog CNA instituta kaže da je ovo najgori mogući položaj za brod – izvlačenje potopljenog dijela može uzrokovati savijanje i lomljenje kičmenice broda. Ako se to desi, brod je potpuno izgubljen.
Childs upozorava da će Pjongjang možda morati rasparčati brod kako bi ga uopće izvukao, a potom odlučiti hoće li ga pokušati obnoviti ili potpuno otpisati.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.