U svakoj zemlji postoje brojni saobraćajni propisi usmjereni na poboljšanje sigurnosti na cestama. Međutim, neki se zakoni mogu činiti čudnima. Stručnjaci iz kompanije Car Vertical, specijalizirane za automobilske podatke, dijele neke od najzanimljivijih saobraćajnih zakona širom svijeta, prenosi
N1.
Mnogi pješaci vjerovatno su se suočili s neugodnom situacijom kad ih je poprskao automobil koji je projurio pored lokve. U Ujedinjenom Kraljevstvu takvi neodgovorni vozači mogu privući pažnju policije i suočiti se s novčanim kaznama od 100 do 5.000 funti, ali i dobiti kaznene bodove. Slično je i u Bosni i Hercegovini, gdje je za to propisana kazna od 30 KM.
Švicarci jako poštuju noćni mir i imaju mnogo zakona koji ograničavaju buku. Naprimjer, od 22 sata do 7 sati zabranjeno je glasno zalupiti vratima automobila, poklopcem motora ili poklopcem prtljažnika. Vozačima je također zabranjeno naglo ubrzavati i narušavati mir u stambenim zonama. Prilikom zaustavljanja na semaforu motor mora biti isključen.
Izbjegavati vožnju na rezervi
Sjedinjene Američke Države imaju najneobičnije zakone koji se odnose na automobile. U Youngstownu, država Ohio, zabranjeno je da automobil ostane bez goriva.
Kuhanje ne dolazi u obzir
U New Jerseyju izdavanje personaliziranih registarskih tablica strogo je kontrolirano. Ako je vozač uhvaćen u pijanom stanju ili kažnjen za neodgovornu vožnju, imat će zabranu dobijanja personaliziranih registarskih tablica na deset godina. Na ostrvu Fenwicku u Delawareu zabranjeno je spavati, presvlačiti se ili kuhati u vozilu.
Ometanje tokom vožnje može spriječiti pravilno upravljanje vozilom, zbog čega neke zemlje pokušavaju zaštititi vozače od njih samih. Na Kipru je zabranjeno jesti ili piti tokom vožnje.
U Australiji je vozačima zabranjeno voziti s bilo kojim dijelom tijela koji viri kroz prozor. Ovaj zakon ima za cilj spriječiti razne nesreće kad automobil prolazi blizu drugih vozila. Jedini izuzetak je kad žmigavci ne rade, a vozač treba signalizirati namjeravani manevar drugim učesnicima u saobraćaju.
U Švicarskoj je zabranjeno kontinuirano snimanje saobraćaja kamerom na kontrolnoj ploči, ali ona se može uključiti samo za snimanje važnih događaja na cesti. Osobe koje se snimaju također moraju biti obaviještene o tome.
Portugalski zakon možda je najstroži po tom pitanju – zabranjeno je snimanje ostalih učesnika u saobraćaju, a samu kameru ne smijete držati u automobilu. Luksemburg također zabranjuje kamere na kontrolnoj ploči iako ih se smije držati u automobilu.
U Njemačkoj i Belgiji kamere su dopuštene, ali zakoni jasno definiraju korištenje snimljenih materijala kako bi se zaštitila privatnost snimljenih osoba.
Kako bi se smanjio broj nesreća, u Francuskoj je 2015. godine uveden zakon kojim se zabranjuje korištenje slušalica tokom vožnje.
Prema zakonu, vozač koji razgovara na telefon, čak i ako koristi zvučnik ili handsfree uređaj, ne može se u potpunosti usredotočiti na vožnju i rizikuje da izazove nesreću. Ova se zabrana odnosi i na vozače drugih vozila, uključujući bicikliste.
Vožnja samo u određene dane
Kako bi se izborili s velikim saobraćajem, u Manili, glavnom gradu Filipina, kontrolira se u koje dane se smiju koristiti određene ceste. Ako registarska tablica automobila završava s jedan ili dva, zabranjeno je koristiti određene ceste ponedjeljkom od 7 do 19 sati. Međutim, neki vozači zaobilaze ovaj zakon tako što koriste dva automobila.
U azijskim zemljama postoje i drugi pokušaji ograničavanja saobraćaja. U Jakarti u Indoneziji samo automobili koji prevoze najmanje tri osobe smiju se kretati nekim ulicama i cestama.
Kad putuju u Rumuniju, vozači moraju održavati čistoću svojih automobila. Ako policijski službenici vide da su prozori na vozilu prljavi i mogu ometati vidljivost, vozač će biti kažnjen.
Nisu potrebni sigurnosni pojasevi
U Estoniji se zimi postavljaju posebne "ledene ceste" koje vozačima omogućuju prelazak jezera ili rijeka na određenim mjestima i brži dolazak na odredište. Zakoni strogo reguliraju kretanje po ledu, pa bi vozači trebali biti vrlo oprezni.
Zabranjeno je preticanje drugih vozila na ledenim cestama i nije dopušteno vezanje sigurnosnih pojaseva tokom vožnje. Ledene ceste mogu se koristiti samo tokom dana, a vidljivost mora biti najmanje 300 metara.
Stručnjak pojašnjava da se, iako se zahtjev da se sigurnosni pojasevi ne vežu na ledu može činiti čudnim, tako povećava šansa za izlazak iz vozila u slučaju nesreće.