Faktor istražuje

Jad i čemer na graničnim prijelazima: Nema struje, ograde, rampi..., a ni miliona za nove

Objavljeno: 04.09.2019. u 07:56 Autor: B. Turković

Lošeg stanja svjesni su i u Upravi za indirektno oporezivanje BiH, gdje su nam do u detalje predočili stanje na graničnim prijelazima. Mnogi od njih, kako nam je rečeno, ne ispunjavaju ni minimalne uvjete propisane Pravilnikom, ali je sredstava za poboljšanje stanja nedovoljno

Zbog katastrofalnog stanja u kojem se nalaze mnogi granični prijelazi, prvi dojam o Bosni i Hercegovini za brojne turiste koji u našu zemlju ulaze kopnenim putem nije nimalo lijep. Turiste tako i danas u dosta slučajeva dočekuju graničari u improviziranim objektima, željeznim kontejnerima koji ne zadovoljavaju ni minimalna očekivanja o tome kako bi jedan granični prijelaz trebao izgledati.    

Svjesni su toga i u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, gdje su nam do u detalje predočili stanje na 86 graničnih prejelaza, koliko ih postoji. Mnogi od njih, kako nam je rečeno, ne ispunjavaju ni minimalne uvjete propisane Pravilnikom o standardima i uvjetima izgrađenosti i opremljenosti graničnih prijelaza u BiH.

- Kada su u pitanju prijelazi koji ne zadovoljavaju uvjete propisane Pravilnikom, UIO u skladu sa odobrenim sredstvima kroz rekonstrukcije, investiciona i tekuća održavanja vrši poboljšavanje uvjeta na graničnim prijelazima.  Nažalost, ta sredstva nisu dovoljna da bi se uvjeti na svim graničnim prijelazima mogli brzo poboljšati – kazao nam je Ratko Kovačević,  načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju UIO.

Govoreći o aktivnostima na poboljšanju stanja, objašnjava da je Uprava za indirektno oporezivanje u periodu 2017-2019. godina planirala izgradnju nekoliko graničnih prijelaza, od kojih su četiri već završena. To su GP Ivanica, za što je utrošeno 2.000.000 KM, Bosanska Gradiška (24.000.000 KM),  Aerodrom Tuzla  (2.000.000 KM) te Aerodrom Mostar (1.800.000 KM).

Za granični prijelaz Bratunac tenderska procedura je u toku. Izgradnja će koštati 14.500.000 KM, a nedostaje još 7 miliona maraka. Slična situacija je i sa GP Svilaj. I za ovaj prijelaz tenderska procedura je u toku, a od planiranih 20 miliona, nedostaje 7 miliona KM. U toku je tender i za gradnju prijelaza Vardište, za čiju gradnju je namijenjeno 940.000 KM.

Za gradnju GP Doljani i Osoje potrebno je po 4.200.000 KM. Međutim, sredstva nisu osigurana u 2019. godini, te je za ova dva prijelaza ponovo upućen zahtjev za finansiranje u narednoj godini.

U nastavku donosimo detaljan pregled stanja na svim graničnim prijelazima u BiH.

Prijelazi između Bosne i Hercegovine i Hrvatske

Međunarodni granični prijelaz za cestovni saobraćaj putnika i roba, koji podliježe inspekcijskim kontrolama:

Bosanska Gradiška - Stara Gradiška
Bijača - Nova Sela
Granični prijelaz Bijača ispunjava sve uvjete propisane Pravilnikom. Završena je izgradnja novog Graničnog prijelaza Bosanska Gradiška, a postojeća lokacija ne zadovoljava uvjete iz Pravilnika.


Granični prijelazi za međunarodni cestovni saobraćaj putnika i roba, te za promet voća i povrća koje shodno zakonodavstvu ugovorenih strana podliježe kontroli usklađenosti s tržišnim standardima i utvrđivanju zdravstvene ispravnosti prilikom prijevoza preko zajedničke državne granice:
Orašje – Županja
Izačić – Ličko Petrovo Selo
Gorica – Vinjani Donji
Ivanica - Gornji Brgat 
Navedeni granični prijelazi ispunjavaju uvjete iz Pravilnika.

Granični prijelazi za cestovni saobraćaj:
Brčko - Gunja
Bosanski Šamac- Slavonski Šamac
Bosanski Brod – Slavonski Brod
Gradina – Jasenovac
Velika Kladuša – Maljevac
Strmica – Strmica
Kamensko – Kamensko
Osoje – Vinjani Gornji
Neum I – Klek
Neum II - Zaton Doli
Granični prijelazi Bosanski Šamac, Gradina, Velika Kladuša, Kamensko, Neum I i Neum II ispunjavaju uvjete iz Pravilnika dok GO Brčko, Bosanski Brod, Strmica, Osoje ne ispunjavaju uvjete.

Granični prijelazi za željeznički saobraćaj
Brčko – Drenovci
Bosanski Šamac – Slavonski Šamac
Dobrljin – Volinja
Martin Brod – Ličko Dugo Polje
Čapljina – Metković
Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu dužan je da osigura operater. Uvjeti nisu osigurani u skladu sa Pravilnikom.

Granični prijelazi za međunarodni cestovni saobraćaj putnika:

Bosanska Kostajnica – Hrvatska Kostajnica
Bosanski Novi – Dvor
Ripač – Užljebić
Prisika – Aržano
Orahovlje – Orah
Crveni Grm – Mali Prolog
Zvirići – Prud
Doljani – Metković
Trebimlja – Čepikuće
Prijelazi Bosanska Kostajnica i Bosanski Novi ispunjavaju minimalne uvjete za rad, dok ostali nemaju ni minimum uvjeta propisanim Pravilnikom.

Stalni granični prijelazi za pogranični saobraćaj:
Donji Svilaj – Svilaj
Bosanska Dubica – Hrvatska Dubica
Plazikur – Gejkovac
Zagrad – Pašin Potok
Hadžin Potok – Bogovolja
Tržačka raštela – Kordunski Ljeskovac
Kaldrma – Lička Kaldrma
Vaganj – Bili Brig
Vinica Aržano – Pazar
Subašići – Dvorine
Vir – Cera
Čitluk – Jovića Most
Drinovci – Sebišina
Drinovačko Brdo – Slivno
Prolog – Podprolog
Gabela – Gabela Polje I
Unka – Unka
Radež – Vukov Klanac
Duži – Imotica
Orahov Do - Slano
Infrastruktura na graničnim prijelazima za pogranični saobraćaj ne ispunjava uvjete iz Pravilnika, neriješeni imovinsko-pravni odnosi, neosiguranost sa napajanjenja električnom energijom, loša saobraćajna infrastruktura. Smještaj uposlenika je u kontejnerima koji su u lošem stanju i neuvjetni su. Nedostatak zaštitne ograde, kontrolnih rampi otežava rad zaposlenih.

Granični prijelazi između Bosne i Hercegovine i Crne Gore

Granični prijelazi za međunarodni cestovni, robni i putnički saobraćaj:
Metaljka – Metaljka
Hum – Šćepan Polje
Deleuša – Vraćenovići
Klobuk – Ilino Brdo
Zupci – Sitnica
Prijelazi Klobuk i Zupci ispunjavaju uvjete, ostali nemaju ni minimum predviđenih Pravilnikom.

Granični prijelazi za putnički saobraćaj:
Vitina - Šula
Prijelaz ne ispunjava uvjete predviđene Pravilnikom.

Stalni granični prijelazi za pogranični saobraćaj:
Meštrevac – Meštrevac
Biteljica – Biteljica
Krstac – Krstac
Aranđelovo – Nudo
Navedeni prijelazi ne ispunjavaju uvjete predviđene Pravilnikom.

Granični prijelazi između Bosne i Hercegovine i Srbije

Granični prijelazi za međunarodni cestovni saobraćaj:
Rača – Sremska Rača
Popovi – Badovinci
Karakaj – Mali Zvornik
Vardište – Kotroman
Uvac - Uvac
Ustibar – Vaganj
Rača i Karakaj ispunjavaju uvjete, dok ostali granični prijelazi ne ispunjavaju ni minimum uvjeta predviđenih Pravilnikom.

Granični prijelazi za međunarodni željeznički saobraćaj:
Bijeljina – Sremska Rača
Zvornik – Brasina
Štrpci – Priboj
Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu je dužan je da osigura operater. Uvjeti nisu osigurani u skladu sa Pravilnikom.

Granični prijelazi za putnički promet
Šepak – Trbušnica
Bratunac - Ljubovija
Skelani – Bajina Bašta
Na navedenim graničnim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uvjete predviđene Pravilnikom.

Granični prijelazi za pogranični promet
Donje Crnjelovo - Jamena (skelski)
Zvornik (Stari most) – Mali Zvornik
Petriča – Crvica skelski
Mokronozi – Priboj
Na navedenim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uvjete iz Pravilnika.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije