open-navfaktor-logo
search
Loše održavanje
Na autima u BiH najčešće otkaže elektrika, stručnjaci kažu da ne bi trebali "klemati" sami
Na osnovu prezentovanih podataka o broju kvarova koji su zabilježeni na vozilima koja su saobraćala bosanskohercegovačkim cestama, možemo zaključiti da građani u BiH veoma malo pažnje posvećuju preventivnom održavanju vozila, kažu iz BIHAMK-a
17.09.2019. u 08:25
get url
text
bihamk

Prema dostupnim statističkim podacima, tehnička ispravnost motornog vozila je uzrok saobraćajnih nezgoda u oko tri do pet posto ukupnog broja saobraćajnih nezgoda. Navode to iz Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba (BIHAMK) u informaciji o najčešćim kvarovima na motornim vozilima u BiH u 2018. godini. 

Informacija je rađena na osnovu izvršenih usluga pomoći na cesti BIHAMK Asistencije tokom protekle godine, te imajući u vidu uzorak od skoro 50.000 intervencija može se posmatrati kao realnim pokazateljem kvarova na motornim vozilima u BiH.

Kako se navodi u informaciji, najveći broj kvarova u toku 2018. godine odnosi se na elektriku, sa ukupnim učešćem od 31,14 posto.

-  Prema našem iskustvu, ispražnjena startna baterija uzrokuje nepokretljivost motornog vozila, ali za posljedicu sama po sebi nije veliki problem, međutim način na koji vozači pokušavaju dopuniti startnu bateriju jest. S ciljem što bržeg rješavanja kvara i stavljanja vozila u pokretno stanje, mnogobrojni vozači se odlučuju da samostalno riješe problem, i to "posuđivanjem" struje sa drugog vozila uz nestručno rukovanje. Treba naglasiti da treba biti oprezan kod "posuđivanja" struje sa drugog vozila jer neadekvatnim rukovanjem, kao i neadekvatnom opremom vrlo lako se mogu oštetiti električni sklopovi i komponente osjetljive na oscilacije napona, te savjetujemo da "posuđivanje" struje tzv. "klemanje" izvrši stručna osoba uz korištenje sistema za "preklemavanje" vozila – savjetuju iz BIHAMK-a. 


Mnogobrojni vozači se odlučuju da samostalno riješe problem

Konstatuju i da je stanje tehničke ispravnosti vozila rezultat ekonomskog stanja u zemlji, nepovoljnih mogućnosti nabavke novih vozila, odnosno destimulirajuća poreska strategija prilikom nabavke novih i ekološko prihvatljvih vozila, nedovoljna kontrola tehničke ispravnosti vozila na cesti.

- Na osnovu prezentovanih podataka o broju kvarova koji su zabilježeni na vozilima koja su saobraćala bosanskohercegovačkim cestama u posmatranom periodu možemo zaključiti da motorizovani građani u BiH veoma malo pažnje posvećuju preventivnom održavanju vozila. Riješenje ovoga problema se nalazi u povećanom nadzoru rada stanica tehničkog pregleda, izjednačavanjem sistema tehničkih pregleda u oba entiteta BiH, zatim u povećanju novčanih kazni za vožnju tehnički neispravnih vozila, te osiguravanju određenih olakšica za kupovinu novih vozila, pogotovo tzv. eko vozila. Također ono što svi motorizovani građani sami mogu učiniti jeste da više obrate pažnju na održavanje svog vozila, kako bi izbjegli iznenadne kvarove tokom vožnje – savjetuju iz BIHAMK-a.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.