Ovaj Telemachov postupak ombudsman za zaštitu potrošača Saša Marić nazvao je "najgrubljim kršenjem prava potrošača", te ih je savjetovao da svoje nezadovoljstvo mogu iskazati na legalan način – odnosno da imaju puno pravo da predaju zahtjeve za raskid ugovora u roku od mjesec.

- Jedan od onih koji je to učinio sam i ja. Ubrzo sam dobio fakturu Telemacha za preostalih pet mjeseci do isteka ugovora, koji se pozvao na odluku RAK-a, prema kojoj su sve učinili u skladu sa zakonom. Krajem prošle sedmice sam kontaktiran od strane firme McGrath i Arthur d.o.o. kako bih izmirio svoj dug prema Telemachu. Nakon što sam objasnio da ne smatram da sam dužan, rečeno mi je kratko da će me Telemach tužiti – sadržaj je maila nezadovoljnog korisnika Telemachovih usluga Ismira Pandže, koji je poslao Faktoru.

Postavio je i pitanje "da li Telemach ponovo krši prava potrošača, ili ih s pravom još i proganjaju utjerivači dugova za dio ugovora u kojem nisu, s punim pravom, ni koristili uslugu?"

Odgovorio mu je ombudsman Marić.

- Nama je došlo stotinjak upita poput ovog. Odgovorili smo im da su skladno preporuci zakon i podzakonski akti prekršeni od strane Telemacha. Ne možemo prejudicirati rad sudstva, no evidentno je da je Telemach prekršio uvjete poslovanja, prestao isporučivati uslugu, a nastavio onima koji nisu raskinuli ugovore naplaćivati isti iznos računa. Telemach putem raznih agencija za naplatu dugova sada nastoji naplatiti uslugu koju nikad nije isporučio – kazao je Marić.

Nezadovoljni korisnik Telemachovih usluga Pandžo skrenuo je i pažnju da je Amela Odobašić iz RAK-a potpisala obavijest od 27.1.2021. u kojoj se utvrđuje da je Telemach ispoštovao sve propise i zakone, pa i one "obaveze propisane Pravilnikom 79/2016 i Općim uvjetima poslovanja u slučaju izmjena programske liste", tako što je o prestanku emitovanja Arena sport kanala obavijestio korisnike "na svojoj zvaničnoj stranici dana 31.12.2020. godine, svom info kanalu...".

- Ne znam samo kako gospođa ima retroaktivni uvid u info kanal i šta je na njemu emitovano 31.12.2020, ali i u vijestima na stranici Telemacha uopće nema obavijesti na spomenuti datum (screenshot u prilogu), osim čestitke za Novu godinu dan prije.

U konačnici, dolazimo do zaključka da operator može vršiti neograničene promjene programske šeme, a bez ikakvih promjena obaveza korisnika prema istome. Doslovno, može ostaviti jedan kanal, na kojem će kameru okrenuti u nebo, a da obaveza korisnika za redovno plaćanje ostaje do kraja ugovora, u punom iznosu. To nam poručuje i sramotna obavijest gospođe Odobašić – naglasio je Pandžo.

Pitali smo ombudsmana Marića da objasni i nastalu situaciju s RAK-om.

- Što se tiče RAK-a, dopis koji je došao potrošačima dva dana prije isteka roka žalbe je veoma indikativan i isti na ovako veliku (što brojem ljudi, što medijskom aktivnošću) žalbu potrošača nije potpisan od strane direktora, već pomoćnika, što ostavlja prostor za spekulacije – objasnio je Marić.

Iako je u više navrata na ovu temu pokušavao razgovarati sa čelnim ljudima iz Telemacha, to se nikada nije dogodilo.

- Telemach se instituciji nikad nije javio. A oni i dalje osim općenitog maila nemaju drugi kontakt i općeg telefona – istakao je Marić.