NASA
Svemirski teleskop otkrio da "sablasni sjaj" okružuje naš solarni sistem, naučnici to još ne mogu objasniti
Naučnici su otkrili da prigušeni, "sablasni" sjaj okružuje naš solarni sistem, ali nije jasno šta je to niti odakle dolazi.
10.12.2022. u 12:47
Ilustracija

Naučnici su odlučni da otkriju njegovo porijeklo i oni imaju teoriju, piše Unilad.

NASA objašnjava da su naučnici prvi put naišli na sićušni sjaj nakon filtriranja 200.000 slika sa svemirskog teleskopa Hubble.

Tražili su bilo kakav preostali pozadinski sjaj, što je svjetlost koja ostaje nakon oduzimanja sjaja od planeta, zvijezda, galaksija i prašine. Kada je projekat, nazvan SKYSURF, bio završen, otkrili su malu količinu svjetlosti, koja je ekvivalent 10 krijesnica raširenih po nebu. To je kao da ugasite sva svjetla u sobi sa kapcima i još uvijek nađete jezivi sjaj koji dolazi sa zidova, stropa i poda, uporedila je NASA.

Naučnici kažu da bi moglo postojati jedno moguće objašnjenje - teorija da unutrašnji solarni sistem sadrži sferu prašine iz kometa.

Istraživači vjeruju da bi sjaj mogao biti sunčeva svjetlost koja se reflektira od prašine, a teorija je pojačana događajem iz 2021. godine u kojem su astronomi koristili podatke NASA-ine letjelice New Horizons za mjerenje pozadine neba.

Mjerenja su obavljena u području gdje ne bi bilo prašine, ali je svemirska letjelica ipak otkrila tračak svjetlosti. Da li bi to mogla biti "materija koja se raspada" ili čak udaljene galaksije, izvor svjetlosti nije jasan.

- Izvor pozadinskog svjetla kojeg vidi New Horizons također ostaje neobjašnjiv - objašnjava NASA.

- Postoje brojne teorije u rasponu od raspada tamne materije do ogromne nevidljive populacije udaljenih galaksija - dodaju.

Tim Carleton, sa Univerziteta Arizona State, dao je određeno objašnjenje.

- Ako je naša analiza tačna, postoji još jedna komponenta prašine između nas i udaljenosti na kojoj je New Horizons vršio mjerenja. To znači da je ovo neka vrsta dodatne svjetlosti koja dolazi iz unutrašnjosti našeg solarnog sistema. Budući da je naše mjerenje preostale svjetlosti veće od New Horizonsa, mislimo da je to lokalni fenomen koji nije daleko izvan Sunčevog sistema. To može biti novi element sadržaja Sunčevog sistema koji je pretpostavljen, ali nije kvantitativno izmjeren do sada - kazao je.