Skupocjeni kamen
Na aukciji meteorit s Mjeseca, cijena dva i po miliona dolara
Aukcijska kuća Christie's u četvrtak će po cijeni od dva i po miliona dolara ponuditi jedan od najvećih meteorit s Mjeseca, težak više od 13,5 kilograma. Veliki kamen vjerovatno se odlomio od površine Mjeseca prilikom sudara sa asteroidom ili kometom, a potom se srušio u području Sahare.
04.05.2020. u 11:06

Nazvan NWA 12691, smatra se petim najvećim mjesečevim meteoritom pronađenim na Zemlji, gdje je do sada otkriveno samo oko 650 kilograma kamenja s Mjeseca, prenosi fox59.com.

- Taj osjećaj kada u ruci držite djelić nečega iz drugog svijeta nešto je što nikada ne zaboravljate. To je stvaran dio Mjeseca. Otprilike je veličine fudbalske lopte, malo je izdužen, veći od glave - kazao je predstavnik Christie'sa, James Hyslop.

I poput mnogih do sada otkrivenih meteorita, ovaj je u Sahari pronašla osoba koja je željela ostati anonimna.

Naučnici su sigurni da potječe s Mjeseca jer su ga uporedili sa uzorcima stijena koje su na Zemlju donijele američke svemirske misije Apolo.

- U sklopu programa Apolo šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća astronauti su donijeli gotovo 400 kilograma mjesečevog kamenja i stijena, pa su naučnici uspjeli analizirati njihov hemijski i izotopski sastav te ustanoviti da odgovaraju određenim meteoritima - pojasnio je Hyslop.

Meteoriti su vrlo rijetki i tek svaki hiljaditi stiže s Mjeseca, što ovaj čini posebnim.

- Očekujemo velik interes svjetskih muzeja… To je prekrasan trofej za sve zainteresirane za historiju svemira i za istraživanja Mjeseca - kaže Hyslop.

Dodaje da će se na aukciji ponuditi i privatna zbirka od 13 željeznih meteorita upečatljivih oblika koji se često opisuju kao “estetski” ili “skulpturalni” komadi, a vrijednost im je procijenjena na oko 1,4 miliona funti.