open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Politički dilovi
Međunarodna zajednica, trgovanje interesima BiH i nova vlast: NATO put ne smije biti ugrožen
Politički je legitimno istisnuti određeni politički subjekt iz vlasti preko dogovora ostalih legitimno izabranih političkih partnera o formiranju vlasti bez tog subjekta. Međutim, očito je da se politički debalans u Bosni i Hercegovini može napraviti samo u okviru bošnjačke kvote, a ni u kom slučaju se ne može napraviti na teritoriji BiH koju nominalno kontroliraju HDZ BiH i SNSD.
16.12.2022. u 20:51
get url
text

Očito je također da su to autokratske stranke koje zagovaraju antidemokratske principe, jer za početak nemaju uopće kvalitetne opozicije.

Koalicija može biti na štetu političkog subjekta, ali ne i na štetu jednog naroda u BiH, države i njenih interesa a to se, nažalost, upravo dešava. Davanje podrške određenih međunarodnih faktora takvoj koaliciji je djelomično stvar desne političke percepcije Bošnjaka u očima Evrope, a djelomično stvar pogrešnog izbora rješavanja situacije u BiH na štetu države što je otišlo toliko daleko da već sve postaje degutantno. 

Pošto je međunarodna zajednica davanjem podrške novoj političkoj paradigmi u BiH u kojoj su ljudi sa crne liste prihvatljivi i kooperativni partneri, preuzela na sebe odgovornost i aktivnu ulogu u kreiranju političkih procesa u BiH, bi bio red da pored prava preuzmu i obaveze posebno sa aspekta sigurnosti.

NATO put ne smije biti ugrožen političkim dilom za uspostavu vlasti, aktivnosti na tom putu će biti prvi kamen spoticanja nove koalicije i razlog novih blokada koje samo kao prevazišli, "jer smo se dogovorili oko stvari oko kojih se možemo dogovoriti".

Poznato je da se pregovori skoro nikada ne vode oko stvari oko kojih se strane mogu dogovoriti, već oko stvari oko kojih se ne mogu dogovoriti. Ako su kočničari procesa u BiH zaista ozbiljni, međunarodna zajednica bi trebala da dogovoreni politički detant (sve do prve domaće zadaće iz Moskve) kojeg su izrežirali u BiH prenesu na sigurnosni aspekt na način naoružavanja OSBiH; razoružavanja MUP-a RS ili dobivanja garancija da se Srbija neće politički i vojno miješati u unutrašnje stvari u BiH. Sa aspekta spremnosti Srbije da upotrijebi vojnu silu protiv Republike Kosovo trebala bi se obratiti pažnja da se i Republika Srpska razmatra kao zona političkog uticaja i vojnog pokroviteljstva Srbije i to po zvaničnim usvojenim strategijsko doktrinarnim dokumentima.

Priča o tome da se Srbija naoružava kako bi se branila pada u vodu samo sa površnim praćenjem kupovine stranih ili razvoja domaćih oružanih sistema. Ono što posebno zabrinjava je razvoj raketnog sistema zemlja-zemlja "Šumadija" koji nije slučajan. Ovaj višecijevni raketni sistem je namijenjen za uništavanje površinskih ciljeva neprijatelja kao što su vojne baze, aerodromi, luke i lučka postrojenja, važni transportni čvorovi i raskrsnice, fabrička postrojenja i drugi važni kopneni nepokretni objekti na daljinama do 285 kilometara. On ispaljuje balističku raketu kratkog dometa tipa zemlja-zemlja koju proizvodi firma "Ede pro". Sa njim se operativno može pokriti veliki broj različitih ciljeva sa sigurnog rastojanja, bez rizika po vlastite snage.

Ovaj modularni višecijevni raketni sistem lansira dva tipa raketa koje će nositi oznake "Jerina 1" (maksimalni domet ove rakete je 285 km) i "Jerina 2" (maksimalni domet ove rakete je 70-75km). Dakle, radi se o razvoju ofanzivnog oružja koje je prijetnja kompletnom regionu, a o nabavkama sofisticiranih sistema iz Kine i Rusije da i ne govorimo.

Neka međunarodna zajednica kao novi akter političkog života u BiH kaže šta planira uraditi i koliko sredstava uložiti u OSBiH, Ministarstvo odbrane i kompletan sigurnosni sektor. Ako je borba protiv korupcije i organiziranog kriminala prioritet, što i ja lično smatram prioritetom, neka krenu recimo od uređivanja sektora sportskih kladionica u Federaciji BiH ili je to previše za tražiti od njihovih koalicionih partnera sa crne liste?

Što se stranih uticaja u BiH tiče, trenutna akcija je vrlo poželjna. Za početak neka koalicioni partneri međunarodne zajednice odustanu od projekta Buk Bijela, jer se radi o projektu koji ide na direktnu ekonomsku štetu za BiH i remeti eko sistem rijeke Tare u susjednoj Crnoj Gori.  Dok je aerodrom u Trebinju sigurnosni rizik prvog ranga za BiH, region, EU i NATO.

Prihvaćanje realizacije ovih projekata radi fotelja u vlasti je trgovanje interesima države BiH za koju je plaćena previsoka cijena da bi se danas sa državom trgovalo za jednu ili dvije ministarske pozicije. Na kraju apsurd apsurda je da je kandidatski status za pridruživanje EU koji je BiH jučer kako-tako, ipak, dobila nespojiv sa trenutnom političkom situacijom u kojoj antieuropske, retrogradne korumpirane i proruske političke stranke i njeni lideri treba da rade na pridruživanju BiH u punopravno članstvo EU.

comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.