Na ovom lokalitetu bila je predviđena gradnja podzemne garaže, dok bi trg dobio potpuno novi izgled, koji bi prema mišljenju mnogih predstavljao "betonizaciju".

Na sjednici koja je prije nekoliko dana održana, Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine odbila je projektno rješenje izgradnje podzemne garaže jer, kako kažu, nije u skladu sa programom razvoja gradskog jezgra Sarajeva koji na prostoru trga propisuje zaštitu zelene površine.

- Usvojili smo zapisnik sa sastanka, a on glasi da Komisija nije saglasna sa dostavljenim projektnim rješenjem jer nije u skladu sa programom razvoja gradskog jezgra Sarajeva koji na prostoru trga propisuje zaštitu zelene površine, odnosno ne predviđa izgradnju parking garaže. Iako smo svjesni da je program razvoja prevaziđen s obzirom na to da je usvojen prije dvadeset godina, ovaj dokument je još važeći u smislu sadržaja. To je stav komisije koji će biti implementiran u odluku koju radimo i tako ćemo je i dostaviti Općini Stari Grad i ostalim nadležnim institucijama. Dakle, generalno se ne slažemo sa izgradnjom garaže, odnosno nama je cilj da se spasi svako drvo na onom prostoru. S obzirom na to da mi nismo sredina gdje možemo da radimo te projekte, da izvodimo između drveća, to bi sve bilo posječeno, nismo saglasni da odoborimo takvo nešto. Jedino pravo rješenje je garaža u Metalcu, a to je po planu i projektu. Takva gradnja nije sporna i ne znam zašto se to ne radi - kazao nam je Faruk Kapidžić, predsjedavajući Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH.

"Neka Hadžibajrić barem jednom usvoji riječ struke"

Dodao je da je nekada bio saglasan za ovakav projekat pod uvjetom da se zelena površina ne "betonizira", ali kako se čini, izgradnja garaže na ovom lokalitetu se ne bi mogla izvršiti bez uklanjanja zelene površine.

- Stvar je u tome što su se oni oslonili na moje mišljenje ispred Ministarstva. Kada sam bio ministar, dao sam mišljenje gdje sam bio saglasan za ovakav projekat uz to da svako drvo ostane na trgu. Sada na krilima tog mišljenja, Hadžibajrić je očekivao da ću dati isto mišljenje, međutim, svjestan da u ovom historijskom ambijentu Sarajeva učestvuje svako drvo, a na kraju krajeva i svaki čovjek, mi nosimo odgovornost i smatramo da je takvo nešto neizvodivo. Gradske vlasti se trebaju okrenuti rješavanju pitanja parkinga na području Metalca, gdje je svakako planirano i osmišljeno - objašnjava on, te je poručio načelniku Općine Stari Grad da sluša riječ struke kada su ove stvari u pitanju.

- Hadžibajrić je efektan čovjek i ako hoće da gradi garažu koja mu je potrebna, mjesto mu je Bistrik i neka barem jednom usvoji riječ struke. Tamo nema drveta, može ukopati dvije-tri etaže. Prema tome, ako je ozbiljan i ako želi da sluša struku, a Bistrik je na njegovoj općini, može odmah sutra pokrenuti to, a ne da otežava stvar. Dakle, taman da samo jedno drvo skine, nije vrijedno jer ima rješenje na Bistriku - smatra Kapidžić.

S druge strane, načelnik Općine Stari Grad Ibrahim Hadžibajrić tvrdi da Općina uopće nije inicijator gradnje podzemne garaže na trgu, ali da bi oni bili izvršni organ koji bi upravljao garažom.

- Općina Stari Grad uopće nije direktni inicijator da se grade podzemne garaže. Faruk Kapidžić je bio ministar prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša i na njegov prijedlog krenuli smo da radimo na izmjeni urbanističkog projekta, da se spoji ugodno s korisnim, pa da se napravi dva, eventualno tri nivoa podzemne garaže. Prije toga sve se to mora završiti na nivou Zavoda za planiranje KS, Zavoda za zaštitu kulturno-historijskih spomenika i Ministarstva za prostorno uređenje. Općina bi bila taj izvršni organ koji bi upravljao garažom, a to je najobičnije održavanje garaže, čišćenje i prerasporedili bismo naše ljudstvo iz Općine Stari Grad, baš kao što je to slučaj sa garažom prekoputa Vijećnice - objašnjava Hadžibajrić, te dodaje da je dogovoreno da rekonstrukcija trga ne utječe na postojeću zelenu površinu.

- Čak je bilo zamišljeno da se ukine parking ispred Doma Armije i da se tu napravi jedan prelijepi trg sa srcem Sarajeva, koji bi se danas-sutra mogao koristiti za razne manifestacije, a da se Trg Alije Izetbegovića preuredi i da se napravi spomen obilježje poginulim borcima Armije Republike Bosne i Hercegovine. Naravno, uz sve to smo dogovorili da se sačuva postojeća zelena površina - kazao je Hadžibajrić.

Dobit od garaže dijelili bi Općina i Kanton Sarajevo

Ukoliko bi došlo do izgradnje podzemne garaže, Općina Stari Grad i Kanton Sarajevo dobit bi dijelili na pola.

- Hoće li se to praviti ili neće, to je najmanje bitno za mene. Često se čuju priče da bi to radili nekakvi privatnici, a to je najveća budalaština jer privatnik to ne može raditi. Zakon o javno-privatnom partnerstvu ne postoji u Kantonu Sarajevo. Dogovor je bio da ako se krene u izgradnju tih garaža, Općina Stari Grad daje zemljište, Kanton daje između 9 i 10 miliona maraka za izgradnju, a kada se to sve završi, onda će se ugovorom posebno regulisati da se dobit od podzemnih garaža dijeli na pola između Općine i Kantona - navodi on.

Hadžibajrić se osvrnuo i na riječi Faruka Kapidžića, gdje mu je ovaj poručio da gradi podzemnu garažu na području Bistrika, te da barem jednom posluša riječ struke.

- Iskren da budem, uopće nisam razmišljao o tome da gradim garažu na Bistriku, a ovo oko Trga Alije Izetbegovića je bilo samo da se spoji ugodno sa korisnim, a na kraju krajeva ta se garaža i ne mora graditi. Ono što je sramota je to da se ne uredi Trg Alije Izetbegovića, a to je nešto što se trebalo davno uraditi. Da nije bilo opstrukcija, mi smo davno sa Ministarstvom za boračka pitanja mogli pristupiti uređenju trga. Meni se čini da je ovdje problem što trg nosi ime Alije Izetbegovića i mislim da ljudi nemaju hrabrosti da vam kažu ovo što vam ja sada govorim - zaključuje Hadžibajrić.

Trg prekoputa Vijećnice doveo u pitanje povjerenje građana

Izgradnja trga i podzemne garaže prekoputa Vijećnice dovela je u pitanje povjerenje građana prema Općini Stari Grad. Naime, prema planu i fotografijama koje su građanima 2019. godine predočene prije izgradnje trga i podzemne garaže, na fotografijama se jasno vidi zelena površina, koje danas na trgu uopće nema.

Vrijedi napomenuti da je i grupa građana pokrenula peticiju protiv izgradnje podzemne garaže na lokalitetu Trga oslobođenja - Alija Izetbegović, a oglasila su se i pojedina ekološka udruženja.

- U najzagađenijem glavnom gradu Evrope svako drvo u gradskim zonama trebalo bi biti svetinja. Naše političke garniture opredijeljene su za urbicid, barbarstvo i nebrigu za okoliš - poručili su nedavno iz Eko akcije.

U Općini Stari Grad su podsjetili da je u toku javni uvid u urbanistički projekt te da su dokumenti projekta dostupni na njihovoj web stranici.

Građani su do 23. februara mogli poslati upite i primjedbe na adresu [email protected] Javna rasprava trebala je biti održana 2. marta u velikoj sali općine, međutim ona je pomjerena za 15. april.