Ove godine najvjerovatnije će iznos biti znatno manji jer nakon što je Rusija izvršila agresiju na Ukrajinu, maksimalno se iskomplikovao transport proizvoda na krajnji istok Evrope. Većina prijevoznika ne želi da vozi za Rusiju zbog straha za sigurnost vozača i robe rutom kroz Ukrajinu, dok je novi koridor kroz Tursku ekonomski neisplativ.

Istovremeno, cijene prijevoza su zbog poskupljenja nafte i njenih derivata kao i svojevrsnog osiguranja od rizika otišle u nebo.

- Prijevoz je preskup, čak dva eura po kilometru, pa vas transport robe recimo za Rusiju košta oko 10.000 eura što se nijednom proizvođaču ne isplati. Do Njemačke je 3.000 eura, što je također preskupo - kaže za Faktor Refik Ahmuljić iz Zadruge u Gračanici. 

Šta će se na kraju desiti sa svim tim tonama proizvoda koji se ne mogu plasirati na rusko tržište, ali i neka druga u Evropi?

- Držat će se neko vrijeme u hladnjačama, pokušati ih možda negdje drugdje plasirati, a u najgorem slučaju proizvodi će se bacati - ističe Ahmuljić.