open-navfaktor-logo
search
Šta su uzroci
Putovanja avionom iz glavnog grada BiH: Sarajevo sa 33 spalo na 12 destinacija
Od početka zimskog reda letenja Wizz Air je zatvorio bazu na Međunarodnom Aerodromu u Sarajevu i povukao svoja dva bazirana aviona, te je u zimskom periodu letenja broj destinacija s kojima je Sarajevo povezan avio linijama spao na 12 - Frankfurt, Istanbul, Beč, Beograd, Zagreb, Dubai, AbuDhabi, London, Cirih, Stuttgart, Keln, Stockholm i London.
14.12.2022. u 17:07
get url
text

Letove obavljaju kompanije Lufthansa, Austrian Airlines, Eurowings, Pegasus, Croatia Airlines, Turkish Airlines, Air Serbia, Fly Dubai, Swiss Star Alliance, AnadoluJet, Norwegian i WizzAir. 

Podsjetimo, prema mapi destinacije za 2022. godinu koju je Aerodrom Sarajevo objavio u aprilu ove godine, glavni grad Bosne i Hercegovine bio je povezan sa 33 destinacije svijeta, od Evrope do Bliskog istoka.

Alen Šćurić, vazduhoplovni stručnjak za Akta.ba kaže da Sarajevo istinski nije imalo sreće ove zime.

- Prvo im je Wizz Air zatvorio bazu, što je ogroman udarac. Morate znati da je Wizz Air stvarao oko 400.000 putnika godišnje ili oko 1/3 putnika Sarajeva. Kompanija je letjela čak 19 linija sa 43 sedmična polaska ovog ljeta. Uz to flynas je prekinuo letjeti na obiju linije za Saudijsku Arabiju, što nikako nije krivica Aerodroma nego federalnih vlasti koje nisu osigurale dovoljan broj stikera za vize saudijskih država. Broj letova za Sarajevo smanjio je i Austrian i to za 2 godine sedmično. Ipak Aerodrom ima i neke novine ove zime, u prvom redu tu je "skijaška linija" TUI-a iz Londona, letovi Norwegiana oko Nove godine kojih prošle godine nije bilo, pa 3 tjedna Wizz Aira više za Abu Dhabi nego prošle zime, 3 godine više Air Serbie za Beograd, 2 godine više Lufthanse za Minhen, 1 let više Turkisha za Istanbul,2 godine Wizz Aira za London, 1 let Swissa za Zurich, te čak 8 letova sedmično više Hrvatske za Zagreb nego prošle zime - navodi on.

Poređenja radi, kaže da Aerodrom Sarajevo ove zime ima 12 linija i 74 sedmična poljana, a prošle zime je zbog Wizz Aira i flynasa imao 21 liniju (9 više) i 72 sedmične godine. Dakle. ove godine ipak ima 2 leta više nego prošle.

Govoreći o tome da li je moguće očekivati ​​povećanje broja letova zimi, bar približno kao ljeti ,  Šćurić smatra da to nije racionalno i da to nije pošlo za rukom ni jednom aerodromu u regiji, osim Tuzle i to samo ove godine radi novih linija Ryanaira i Wizz Aira.

- Ne, da Sarajevo može napraviti niz mjera kojima bi se povećao broj putnika. U prvom redu su skijaške linije poput ove TUI-a koja se otvara za London. Potom treba riješiti probleme sa vizama kako bi se flynas ponovo vratio na zimske letove za Saudijsku Arabiju. Konačno, aerodrom treba subvencijama povećati broj letova za Zapadnu Europu tokom zime, a što i sada intenzivno radi - poručuje naš sagovornik.

Nije realno i racionalno da će Sarajevo dobiti bazu na proljeće

Inače, glavni izazovi s kojima se Wizz Air suočio u Sarajevu su rastuće cijene goriva i visok nivo inflacije koji su utjecali na potražnju za avio prijevozom u zemlji, obrazovao je Wizz Air. 

Aerodrom Sarajevo se ozbiljno trudi nadoknaditi odlazak Wizz Aira te je, kako smo već objavili, nedavno raspisao poziv za otvaranje nove baze. Pravo na prijavu imaju sve aviokompanije koje planiraju uspostaviti redovnu liniju na Međunarodnom aerodromu Sarajevo u 2023. godini.

Aerodrom će prednost dati prijevozniku koji će se obavezati na više sedmičnih letova, a poziv je otvoren do 26. decembra. Kako je ranije potvrđeno, sarajevski aerodrom je već u pregovorima sa drugim aviokompanijama koje su iskazale interesovanje za pokretanje aviolinije sa aerodroma Sarajevo. Pregovori su najdalje odmakli sa Ryanairom i EasyJetom.

Ipak, Šćurić nije optimističan oko otvaranja baze u Sarajevu.

- Neosporno je da će Sarajevo privući nove aviokompanije i linije. Logično je da se bar dio linija Wizz Aira naknadi. Ne, nisam optimističan oko otvaranja baze u Sarajevu. Eurowings je u jako lošem stanju i on ne otvara nove linije, a kamoli bazu u Sarajevu Ryanair ne otvara bazu izvan Europske unije i Velike Britanije (uz izuzetak Maroka), pa nije stvarno da mu prva baza izvan EU bila upravo Sarajevo. EasyJet nije otvorio ni jednu bazu u regiji, čak ni u Splitu, Dubrovniku i Prištini gdje ima velik broj letova Vueling i Transavia ne otvaraju bazu izvan EU, a i Sarajevo nije interesantno tržište. Stoga nije realno i racionalno da će Sarajevo dobiti bazu na proljeće. Ne, niz novih linija Ryanaira, Eurowingsa, Norwegiana, pa čak i easyJeta, Transavie i Vuelinga bi mogao dobiti - zaključuje dalje.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.