Transportna zajednica (TZ) predstavlja međunarodnu organizaciju osnovanu 2017. godine s ciljem razvoja saobraćajne mreže između Evropske unije i zemalja Jugoistočne Evrope čiji su članovi Evropska unija i šest zemalja zapadnog Balkana, Albanija, Bosna i Hercegovina, Sjeverna Makedonija, Kosovo, Crna Gora i Srbija.
- Trenutno imamo samo jednu vezu između Beograda i Bara, a cilj nam je da uspostavimo i vezu između Sarajeva i Zagreba, kao i između Sarajeva i Ploča i da funkcionira kao standardna ponuda - istaknuo je Zakonjšek.
To je između ostalog i jedna od tema dvodnevnog kongresa na kome će se, kako je dodao, nastojati dati doprinos podizanju kvalitete transportnih usluga u BiH. Zakonjšek je dodao da vrijednost projekata ovisi o njihovoj vrsti, te da je najvažnije biti spreman za njihovu realizaciju u smislu zakonskih osnova i pripreme projekata.
- Novca ima, Evropska komisija je to definirala u investicijskom planu, a što se tiče cijene one ovisi o standardu koji se želi postići u smislu naprimjer elektrifikacije, brzine i drugog. Zakonska osnova i reforme uz investicije u infrastrukturu su opcija za obostranu korist - naveo je Zakonjšek.
Zaključci sa ovog kongresa, kako je rekao sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić, trebaju pomoći donosiocima odluka za utvrđivanje rješenja u pravcu integracije u evropski željeznički sistem. Pejić je naveo da je u tom smislu potrebno pratiti trendove sa kojima smo u velikom zaostatku.
- U vremenu od donošenja Okvirne prometne strategije do danas su se dogodile velike promjene, nama su potrebni novi željeznički pravci i obnova postojećih i da se što prije integriraju na TEN-T mrežu (Transevropska mreža prometnica). U tom dijelu treba nam podrška struke i svakako donositelja odluka - istaknuo je Pejić.
Predsjednik Udruženja konsultanata inženjera BiH Ešref Gačanin rekao je da su željeznice, kao dio transportnog rješenja, jedna od ključnih komponenti razvoja svakog društva.