Fenomen
Naučnici otkrili novi "čudni metal", ponaša se na način koji ne mogu razumjeti
Naučnici su otkrili "čudan metal" s brojnim "manirima" koje pokušavaju razumjeti.
12.01.2022. u 20:44
Ilustracija

No otkriće bi moglo biti ključno za pronalaženje objašnjenja za fenomen koji decenijama muči istraživače.

Materijali poput bakra i srebra ponašaju se na predvidljiv način, i svako ko je pohađao časove prirodnih nauka u školi može razumjeti kako se njihova sposobnost provođenja struje može promijeniti ovisno o tome kada se griju ili hlade.

Međutim, postoji još jedna grupa metala poznata kao "čudni metali". Oni se ponašaju na drugačiji način od uobičajenih pravila električne provodljivosti, a naučnici su oduševljeni njima jer nude uvid u kvantni svijet, kao i razumijevanje raznih drugih neobjašnjivih fenomena.

Najnovije čudno ponašanje metala, međutim, razlikuje se od drugih po tome što njegov električni naboj ne nose elektroni kao u bakru ili srebru. Kako prenosi The Independent, nose ga takozvani Cooper parovi koji više liče na valove.

Jim Valles, profesor fizike na Brownu i autor nove studije, dao je objašnjenje, prenosi Unilad.

- Imamo ove dvije fundamentalno različite vrste čestica čije se ponašanje konvergira oko misterije. Ovo govori da bilo koja teorija koja objašnjava čudno ponašanje metala ne može biti specifična za bilo koju vrstu čestice. Mora biti fundamentalnije od toga. Čudno ponašanje metala postoji već oko 30 godina i naučnici su se nastavili pitati o tome. Prvo otkriće takve klase metala napravljeno je sa materijalom zvanim kuprati, pri čemu su čudni metali odbijali da se povinuju očekivanim pravilima. Da bi pokušali razumjeti što se događa u ovim čudnim metalima, ljudi su primijenili matematičke pristupe slične onima koji se koriste za razumijevanje crnih rupa. Dakle, u ovim materijalima se događa neka vrlo fundamentalna fizika - rekao je Valles.

Naučnici nisu ništa mudriji u pogledu zašto bi se metali mogli ponašati na ovaj način, ali ovi novi dokazi znače da mogu napraviti korak naprijed ka boljem razumijevanju toga.

- Za teoretičare je bio izazov pronaći objašnjenje za ono što vidimo u čudnim metalima. Naš rad pokazuje da ako namjeravate modelirati prijenos naboja u čudnim metalima, taj model se mora primjenjivati i na fermione i na bozone - iako ove vrste čestica slijede fundamentalno drugačija pravila - dodao je Valles.