Karibi
Otkrivena najveća bakterija na svijetu, vidljiva je golim okom
Po definiciji, mikrobi bi trebali biti toliko mali da se mogu vidjeti samo mikroskopom. Međutim, otkrivena je bakterija vidljiva golim okom. Ona živi u močvari na Karibima, u kojoj raste drvo mongrova.
24.06.2022. u 09:00
Bakterija

Njena pojedinačna ćelija nalik je na niti, a naraste do dva centimetra. Dugačka je kao kikiriki i 5.000 puta je veća od mnogih drugih mikroba.

Ovaj div ima ogroman genom koji ne lebdi slobodno unutar ćelije kao u drugim bakterijama, već je uvučen u membranu, što je inovacija karakteristična za mnogo složenije ćelije, poput onih u ljudskom tijelu, piše časopis Science.

Bakterija je predstavljena u preprintu objavljenom na internetu prošle sedmice i zaprepastila je neke istraživače koji su pregledali njene karakteristike.

- Kada je riječ o bakterijama, nikad ne kažem nikad, ali ova sigurno pomjera ono što smo mislili da je gornja granica (veličine) za deset puta - kazala je Verena Carvalho, mikrobiologinja sa Univerziteta Massachusetts.

Ovo otkriće je "fantastično i otvara oči", dodaje Viktor Nizet, naučnik sa Univerziteta Kalifornije u San Dijegu, koji proučava zarazne bolesti.

Osim nepredviđenih ideja o tome koliko veliki – i sofisticirani – mikrobi mogu postati, ova bakterija bi "mogla biti karika koja nedostaje u evoluciji složenih ćelija", kaže Kazuhiro Takemoto, računski biolog na Kjušu institutu za tehnologiju.