Neobična bića
Naučnici nakon istraživanja: Morske zvijezde nemaju tijelo
Najnovije genetsko istraživanje je pokazalo da su morske zvijezde uglavnom glave koje nemaju torzo ili rep te da su vjerovatno evolucijski izgubile ta svojstva tokom vremena.
03.11.2023. u 08:41

Naučnici dodaju da je sada jasnije zašto neki bizarni fosili predaka morskih zvijezda imaju nešto što nalikuje torzu.

- Izgleda da morskoj zvijezdi potpuno nedostaje tijelo, najbolji opis bi bio da se radi o glavi koja puže po morskom dnu - rekao je evolucijski genetičar Laurent Formery sa Univerziteta Stanford i Kalifornija, a prenosi CNN.

Zvjezdače su razred pokretnih morskih životinja iz koljena bodljikaša.

Ova neobična bića imaju jedinstven plan "tijela" koji se sastoji od pet jednakih dijelova.

Započinju sa životom kao jajašca, a zatim se razvijaju u ličinke koje sedmicama ili mjesecima plutaju u okeanu prije nego što se spuste na dno.

Tamo prolaze kroz proces koji transformira bilateralno tijelo u oblik zvijezde ili pentaradijalno tijelo.

- Ovo je već stoljećima zoološki misterij. Kako možete prijeći s bilateralnog plana tijela na pentaradijalni plan i kako možete uporediti bilo koji dio morske zvijezde s našim vlastitim planom tijela - rekao je morski biolog Christopher Lowe sa Univerziteta Stanford.

Istraživanje naziva "Molecular evidence of anteroposterior patterning in adult echinoderms" objavljeno je u časopisu Nature.