Veliku pažnju posljednjeg dana SEF-a izazvao je panel pod nazivom "Izgradnja infrastrukture električnih punionica u BiH – između barijera i šansi za razvoj".
Kako je navedeno u saopćenju SEF-a, električna vozila su budućnost u saobraćajnom sektoru, ali kod nas skoro da ne postoji infrastruktura za punjenje električnih automobila.
Panelisti su istakli da su četiri ključna zadatka za unapređenje elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini: adekvatna zakonska regulativa, izgradnja infrastrukture (punionica), finansijski poticaji i promjena svjesti o ovoj temi.
- Nije sve crno. Ima pozitivnih stvari. Vijeće ministara je, recimo, suspendiralo odluku na carine za elektro vozila. Porsche je lider u elektromobilnosti i u idućem periodu imat ćemo čak 75 posto auta koja su električna. To je trend koji ide nezaustavljivo. Slikovito rečeno, mi se ovdje nalazimo u fazi u kojoj smo upalili auto, ubacili u brzinu, dajemo gas, ali je ručna povučena i ona nam ne daje da idemo naprijed. Obratili smo se nadležnim kako da se pojednostavi birokratija i očekujemo pozitivne odgovore - rekao je panelista Haris Muratović iz Porschea BiH.
Emir Hota iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo govorio je o investicijama u mobilnost, posebno javni prijevoz, te obnovi voznog parka, kao i uspostavljanju sistema koji će afirmirati elektromobilnost u glavnom gradu.
Nedžad Hasanspahić iz Elektroprivrede BiH je izlagao o ključnim problemima u izgradnji infrastrukture iistakao da je potrebno je čak 65 različitih dokumenata da bi se dobila upotreba dozvola za jednu punionicu na autoputu.
- Na primjer, za jednu vjetroelektranu treba između 70 i 80 dokumenata. U BiH ima oko 260 punionica za automobile. To je premalo i to se mora hitno mijenjati - dodao je Hasanspahić.
Aldina Hadžić iz firme eGo iz Sarajeva, koja se bavi Car Sharingom, kazala je da je to koncept najma automobil putem aplikacije.
- Za samo šest mjeseci smo razvili ovaj projekat. Uradilo se nešto. Jest sporo, ali ipak ima pomaka, to treba priznati. Mi smo pozitivno iznenađeni reakcijama i očekujemo da ovaj projekta bude super priča - dodala je Hadžić.
Na panelu je zaključeno da tranzicija na putu ka dekarbonizaciji i smanjenju zagađenja iz transporta sama automobilska industrija ne može iznijeti bez zajedničkog i timskog djelovanja, prije svega sa predstavnicima vlasti koje će olakšati i ubrzati ovaj tranzicijski period donošenjem strateških zakonskih mjera.
Te mjere se u prvom pogledu odnose na poticaje pri kupovini električnih vozila, te razvoj infrastrukture koja znači pojednostavljenje procedure instalacije punionica uz poticaje, odnosno stimulaciju njihovoj instalaciji kako bi se ubrzao tranzicijski period.