VEZANI TEKST - Cijene goriva u Hrvatskoj najviše u historiji

- Cijene nafte i naftnih derivata su uvjetovane globalnim tržištem, što se reflektuje i na BiH. Moramo razumjeti da je naše tržište monopolizirano. Prije svega kada govorimo o velikim naftnim distrubuterima, a ne toliko o maloprodavcima. Dakle, tu postoji relativno zdrava konkurecija, međutim u relativnom učešću u cijeni nafte oni skroz malo doprinose i skroz malo učestvuju – kazao je Čavalić.

Prema njegovim riječima, najveće učešće države je u nametima.

- Nakon toga slijede veliki naftni distributeri, a prethodno velike globalne rafinerije i slično. U tom smislu bojim se da tržište Hrvatske malo brže reaguje od našeg. Ako cijene nafte na globanom tržištu budu održale visoke nivoe, to će se neminovno reflektovati na BiH – istakao je.

Čavalić je kazao kako je kod nas problematično to što kada dođe do pada cijene nafte, uglavnom na to sporije reagujemo u usporedbi sa Hrvatskom.

VEZANI TEKST - Cijene goriva rastu, u FBiH od 1. oktobra 447 obavijesti o promjeni cijena

- Što znači da se cijene na benzinskim pumpama zadržavaju bekoliko sedmica i tu se, ustvari, kupi ona dodatna marža i ostvaruje se ekstra profit – kazao je.

Objašnjavajući razlike u cijeni goriva u Federaciji BiH i Republici Srpskoj, naš sagovornik je kazao da se to dešava zbog različitih određenih administrativnih taksi.

- Tako se unazad nekoliko godina pokazalo. Da li možda zbog slabije konkurencije na tržištu ili nekih drugih razloga, ali u suštini u RS-u brže reaguju na promjene cijene nafte. Čak i kada pada cijena, brže teže da spuštaju cijenu na tržištu RS-a – zaključio je.