Razlozi zbog kojih se to dešava imaju više veze s ponašanjem potrošača u vremenima stresa i neizvjesnosti.
Prosječna maloprodajna cijena mirisa porasla je za 15 posto u 2021. u odnosu na 2020., što je trostruko u odnosu na prosječno povećanje od 5 posto u prethodne dvije godine.To su najnoviji podaci kompanije za istraživanje tržišta NPD.
- Ovde nije nužno priča o općoj inflaciji. Počeli smo da viđamo ovaj nalet rasta tokom pandemije gde su potrošači bili voljni da kupuju više vrhunskih mirisa - rekla je Larisa Jensen, potpredsednica NPD-a i savjetnica za industriju ljepote, prenosi CNN.
- Teoretisali smo da ljudi žele da se počastite s malo luksuza tokom ovih teških vremena. Mirisi nam omogućavaju da pobjegnemo, čak i trenutno, i doživimo drugačiju emociju - dodala je.
Američki kupci plaćaju više za sve vrste proizvoda, kao što su hrana, namještaj, odjeća, obuća i automobili. Kupovina ljepote i druge njege nisu izuzetak.
Prodaja mirisa je procvjetala kroz pandemiju, potaknuta snažnom potražnjom za skupljim parfemskim vodama, parfemima s većim procentom mirisnih ulja zbog kojih miris traje duže nakon nanošenja. Gledajući samo parfeme, prodaja je prošle godine porasla za 52 posto u odnosu na 2020.
U ovoj kategoriji mirisi po cijeni od preko 175 dolara su se više nego udvostručili u odnosu na broj prodatih 2021. godine, navodi se u izvještaju.
Jensen je kazala da ostaje da se vidi hoće li potražnja za skupljim parfemima biti nastavljena jer potrošači sada plaćaju još više za svakodnevne potrepštine.
- Ne očekujemo da će nastaviti da raste tako snažnom stopom - dodala je ona.