Slijedili slavu
Kina osudila trojicu naučnika zbog stvaranja prvih genetski modifikovanih beba
30.12.2019. u 11:27

Trojica kineskih naučnika koji su bili uključeni u stvaranje prvih genetskih modifikovanih beba osuđeni su na zatvorske kazne zbog nezakonite medicinske prakse. Kako javlja kineska državna novinska agencija Xinhua, vođa tima He Jiankui osuđen je na tri godine zatvora i novčanu kaznu u iznosu od 340.000 američkih dolara.

Drugi naučnik Zhang Renli osuđen je na dvije godine zatvora i 143.000 dolara novčane kazne, dok je Qin Jinzhou kažnjen sa 18-mjeseci zatvora i 71.000 dolara. Naučnik He Jiankui je šokirao svjetsku javnost kada je u novembru 2018. godine objavio da je metodom prepravljanja genoma u postupku medicinski pomognute oplodnje uspio stvoriti genetski modifikovane djevojčice.

Njegova objava pokrenula je globalnu raspravu oko etike uređivanja gena. Kako je kazao Jiankui se služio metodom poznatom kao CRISPR za izmjenu gena u embrionima kako bi im pomogao da se odupru infekciji virusom AIDS-a. Xinhua je u ponedjeljak objavila, citirajući sudske dokumente, da su trojica naučnika bila uključena u rođenje tri genetski modifikovane bebe.

Sud je rekao da trojica istraživača nisu stekli kvalifikaciju doktora za bavljenje medicinom, da su slijedili slavu i profit, namjerno kršili kineske propise o naučnim istraživanjima i prešli etičku crtu u naučnim istraživanjima i u medicini.