Veliko otkriće
"Super bakterije" preživjele tri godine izvan svemirske stanice
Visoko iznad Zemlje odvio se eksperiment koji je zapanjio naučnike i mikrobiologe.
08.09.2020. u 19:06

U tom eksperimentu, koji je vodio tim japanskih istraživača, sudjelovala je bakterija Deinococcus radiodurans, poznata i kao Conan the Bacterium zbog svoje krajnje tvrdoće. Stručnjaci kažu da bi studija mogla pomoći oblikovati naše razumijevanje postoji li život na drugim planetima.

- Ovo je japanski eksperiment misije Tanpopo, a uzorak je bio pričvršćen na vanjsku stranu Međunarodne svemirske stanice, odnosno soj bakterija bio je izložen vakuumu svemira, i zapanjujuće je kako su ove bakterije preživjele - tvrdi profesor Lewis Dartnell sa Univerziteta Westminster.

Deinococcus radiodurans vrlo je otporan na zračenje i može se naći u surovim pustinjskim okolišima na Zemlji, ali preživjeti tri godine u otvorenom svemiru zaista je iznenađenje.

- Ono što je eksperiment utvrdio jest da su stanice u središtu kolonija preživjele te uvjete, dok su stanice izvana umrle. Dakle, Deinococcus se u središtu ovih kolonija zaklonio i zaštitio, dok su njihove vanjske stanice njihove (braće i sestre) poginule - dodaje.

Eksperiment se odvijao izvan japanskog laboratorija Kibo, istraživačkog modula pričvršćenog na svemirsku stanicu.

- To ne znači da je život na Zemlji isporučen iz svemira. No svi ovi eksperimenti zaista pokazuju da to nije nemoguće. Ti takozvani ekstremofili mogli bi nam pomoći oblikovati naše razumijevanje postoji li život na drugim planetima - zaključuje Dartnell, piše BBC.