Stručnjaci čak predlažu da se novčanice u manjim apoenima zamijene za one krupnije, naprimjer novčanice od 10 ili 20 dolara (u slučaju bh. građana maraka) u one od 50 ili 100.
Psiholog Mary Gresham kaže da ljudi obično dva puta razmisle prije nego što "razbiju" krupne novčanice, prenosi BiznisInfo.
Koncept nazvan "mentalno računovodstvo" ima veze s načinom na koji donosimo finansijske odluke, a što je u vezi s našim asocijacijama koje imamo prema novcu. Te asocijacije nisu uvijek racionalne.
– Mnogo malih novčanica povezujemo s sitnim novcem, dok velike novčanice povezujemo s “posebnim” novcem – kaže Gresham.
Istraživanje koje je proveo “Žurnal potrošačkih istraživanja” pokazalo je da ćete prije potrošiti novac ako nosite pet novčanica od po 20 dolara nego ako nosite jednu od 100 dolara.
Također je utvrđeno da ljudi lakše troše novac kada plaćaju karticom. Ljudima je nekad "bolno" da se rastanu od novca, dok s karticom nemaju taj osjećaj.